Kavalecz Imre tájékoztatása szerint augusztus 31-ével véget ér a Balatonnál a nyári utazási főszezon, a téli menetrendben 24 közvetlen vonatjárat közlekedik Budapest és a Balaton déli partja között, csökken az utazók száma, ezért döntöttek a szeptemberi munkakezdés mellett.
A vonalon a felújítási munkálatok 2015. június 13-ig, a jövő évi nyári forgalom kezdetéig tartanak, eltérő pályaszakaszokon. A mostani felújítási fázisban – szeptember elsejétől a december 13-i menetrendváltozásig – Siófok és Balatonszemes között az összes személyvonat helyett vonatpótló autóbuszokat állít be a MÁV-Start. Mivel az utazási idő megnő, az ütemes gyorsvonatok Budapest-Déli pályaudvarról 25 perccel korábban indulnak, illetve Budapestre 25 perccel később érkeznek meg. Balatonszemes és Nagykanizsa között a vonatok menetrendje megközelítőleg megegyezik a korábban megszokottal.
A Balaton déli partján futó, 30-as számú vasútvonal a nyári időszakban a második legforgalmasabb. A legutóbbi jelentős pályakorszerűsítés közel 50 éve történt, azóta a pálya állapota olyannyira leromlott, hogy a 100 kilométeres óránkénti sebességű közlekedésre alkalmatlanná vált. A fejlesztés keretében 32 kilométeres szakaszon a vasúti pálya teljes egészében megújul, eltűnnek a lassújelek és újra 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok. Emellett több szakaszon második vágányt és zajárnyékoló falakat is építenek, korszerűsítik a gyalogos átjárókat, útátjárókat, Siófokon aluljárót is építenek, több állomáson megemelik a peronok magasságát.