A politikus keddi budapesti sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a bevándorlási hullám nő, az illegális határátlépők száma néhány napja átlépte a százezret, a friss adatok szerint az idén – az elmúlt éjfélig – 106 309-en érkeztek törvénytelenül Magyarországra, közülük 105 587-en Szerbia felől. Jelezte, alig több mint egy hónap alatt 40 ezren érkeztek illegálisan az országba, csaknem annyian, mint 2014-ben összesen.
A baranyai Martonfára és a Zala megyei Sormásra tervezett ideiglenes befogadóállomásokkal kapcsolatban Tuzson Bence úgy fogalmazott: nincs az országban olyan hely, ahol ideális lenne ezek kialakítása, ám most szükség van ilyen állomások létrehozására, de csak ideiglenes jelleggel, így amint csökken a bevándorlási hullám, ezeket be is kell zárni. Hozzátette, jelenleg is zajlanak az egyeztetések az érintett polgármesterekkel.
A baloldallal ellentétben a Fidesz nem táborokban, táborok fejlesztésében gondolkodik, hanem a probléma megoldásában, a magyarok megvédésében – fogalmazott a frakciószóvivő, aki szerint a magyar baloldal a mai napig nem ismerte fel az illegális bevándorlással szembeni hatékonyabb fellépés szükségességét, sőt Gyurcsány Ferenc DK-elnök még levelet is írt az ügyben az Európai Bizottságnak. Tuzson Bence azt mondta, a volt miniszterelnöknek választ kell adnia arra, hogy ezt miért tette, miért próbálja kiszolgáltatni Magyarországot.
A magyar–szerb határon épülő kerítés költségeit firtató kérdésre a szóvivő kifejtette: a migráció kezelésére a múlt héten elkülönített további 22,2 milliárd forintból a kerítésépítés mellett például a rendőrség felszerelésének bővítésére és gyermekvédelmi ellátásra is fordítanak pénzt. Ebből az összegből az ideiglenes biztonsági határzár építésére 3 milliárd 65 millió forint lett átcsoportosítva. Megerősítette: álláspontjuk szerint a műszaki határzár az egyetlen jó megoldás a probléma kezelésre.
Arra a felvetésre, hogy a magyar–szerb–román hármas határnál egyszerű lehet a kerítés kikerülése, a politikus úgy reagált: ha az illegális bevándorlás problémája máshol is jelentkezik, ott is meg fogják oldani.
A férfiak 40 évnyi munka utáni esetleges nyugdíjba vonulásának lehetőségét firtató kérdésre Tuzson Bence azt felelte: a férfiak megbecsülése részben az, hogy dolgozhatnak, és nem feltétlenül abban kell gondolkodni, hogy minél előbb nyugdíjba menjenek. A Fidesz jelenleg nem gondolkodik a szabályok megváltoztatásában – közölte.
Azzal kapcsolatban, hogy a Világgazdaság hétfői cikke szerint teljes, mintegy 20 milliárd forintos tavalyi profitját kifizette osztalékként anyavállalatának a kecskeméti Mercedes-gyárat működtető cég, a Fidesz-frakció szóvivője azt mondta: a szóban forgó vállalat egy körülbelül egymilliárd eurós beruházást valósított meg Magyarországon, több mint négyezer ember dolgozik a gyárban, amelyet folyamatosan fejlesztenek. Megjegyezte, a vállalat leadózott pénzt visz ki külföldre.
Nagy valószínűséggel hivatásos embercsempész az a két magyar állampolgár, akit pénteken vett őrizetbe a cseh rendőrség illegális bevándorlók szállítása miatt – írta kedden a Právo című prágai napilap, az ügyet vizsgáló bíróra hivatkozva.
„A rendőrség anyagaiból és az őrizetbe vételük után lefolytatott kihallgatások alapján arra a következtetésre jutottam, hogy megalapozott a gyanúja annak, hogy mindkét őrizetbe vett férfi bekapcsolódott a menekültbizniszbe, sőt nem kizárt, hogy szervezett csoportról van szó” – mondta a lapnak Michaela Reznícková bíró, aki vasárnap előzetes letartóztatásba helyezte a magyarokat.
A magyar rendszámú tehergépkocsit 76 illegális bevándorlóval, köztük 23 gyermekkel a rakterében péntek délelőtt tartóztatta fel a cseh rendőrség a D5-ös autópályán, Nyugat-Csehországban. A gépkocsi vezetőjét és kísérőjét illegális határátlépés szervezésével és lehetővé tételével vádolják, amiért ötévi börtönbüntetést szabhatnak ki a cseh bíróságok. Amennyiben bebizonyosodik, hogy a migránsokat fizetség, pénz ellenében szállították, akár nyolcéves szabadságvesztésre is ítélhetik őket.
A kihallgatások során a két magyar azt állította, hogy nem tudtak a kocsijukban lévő migránsokról. Reznícková szerint azonban ezt nem tudták hitelesen bizonyítani. A cseh rendőrség azt is megállapította, hogy gépkocsijuk nem először járt Csehországban. A cseh és a német rendőrök közös véleménye, hogy jóval gyakrabban jártak Nyugat-Európában, mint azt állítják – jegyezte meg a bíró.
A Právo kiderítette, hogy az M&M Hungária Kft., amelyhez a teherkocsi állítólag tartozott, már majdnem két éve megszűnt. „Ez a társaság 2013. december 31-én beszüntette tevékenységét, és jelenleg felszámolás alatt van” – tájékoztatta a lapot Buti Krisztina, a társaság képviselője.