Nem volt hosszú Schobert Norbert, azaz Norbi cégének tőzsdei pályafutása: a Norbi Update Lowcarb Nyrt. mindössze másfél éve mutatkozott be a budapesti parketten, törzsrészvényei 2014 szeptemberében voltak jegyezhetők 990 forintos áron. A kisbefektetőktől szerzett friss tőke alapvetően a cég nemzetközi terjeszkedésének marketingcéljait szolgálta volna, ennek lett volna eszköze az Andre Agassi teniszcsillaggal kötött reklámszerződés is. Azóta ennek a kooperációnak vége szakadt, a részvényárfolyam pedig gyakorlatilag negyedére esett. A nemzetközi terjeszkedésről talán annyit elég elmondani, hogy az exportból származó árbevétel tulajdonképpen eltűnt. Éppen ezért csökkent tavaly a cég nettó árbevétele. Ez a nemrég közzétett éves beszámolóból is látszik, de Schobert a vállalat tőzsdei oldalon közzétett üzleti jelentésében külön is kitér erre. A nemzetközi bolthálózat állítólagos dinamikus gyarapodása mellett ez finoman szólva furcsa.
Az igazgatótanácsi elnökként tevékenykedő fitneszguru a befektetőknek azt is megmagyarázza, hogy a nettó 840 millió forintos árbevételt pusztán a belföldi forgalomból is összehozó cég miért zárt mégis 344 milliós veszteséggel, miközben a tőzsdei bevezetés évében még 428 milliós nyereséget könyvelt el. Szerinte a csúnya bukta oka, hogy a bevétel jövőbeni bővülése érdekében jelentős marketing- és bérköltségek merültek föl. Egyebek mellett tetemes összeget költöttek szórólapokra és magazinmegjelenésekre, és sokba került Agassi is.
A bőkezű marketingköltések ráadásul részben hiábavalónak bizonyultak, legalábbis ha a marketing legfontosabb céljának a cég hírnevének öregbítését tekintjük. Másfél éve a teniszcsillaggal való szakítással volt tele a sajtó, nem is olyan régen pedig a Brit Dietetikusszövetséggel sikerült összerúgni a port. A volt rendőr azt állította, hogy a világ legnagyobb és legrégebbi táplálkozástudományi társasága az Eating Well, Living Well programba invitálta. Külön kiemelte, hogy mindez meghívásos alapon történt, a kezdeményezésben csak a szövetség által jóváhagyott szervezetek vehetnek részt. Rövid úton kiderült, hogy mindez a valóságnak kevéssé felel meg: miközben Schobert cége az erre épülő médiakampánnyal volt elfoglalva, a brit szervezet kategorikusan cáfolta a hírt. Sőt kijelentette, a közeljövőben sem terveznek együttműködni a vállalattal. Norbi rögtön hitelrontást kiáltott, több millió fontos kártérítési perrel fenyegetőzött, igazát elektronikus levelekkel és szerződésekkel próbálja igazolni.