Vállalkozási szerződések keretében újabb milliárdokat fizet ki a Miniszterelnöki Kabinetiroda a Rogán Antal miniszter Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségei közé tartozó cégeknek – derült ki a tárca most közzétett szerződéseiből.
Az már korábban nyilvánosságra került, hogy az október 2-ai népszavazás előtt, idén augusztusig az érintett cégek – a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. – összesen csaknem bruttó 6,5 milliárd forintot kaptak egyebek között a kabinetiroda kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató hirdetéseivel kapcsolatos feladatok ellátására.
Ezt követte augusztus 1-jén egy bruttó 2,4 milliárdos szerződés, majd augusztus 19-én egy újabb 2,5 milliárdos, amelyet szintén ezzel a két céggel kötöttek.
A második összegnél meg is nevezték, hogy a „kényszerbetelepítés ellen kezdeményezett népszavazásra vonatkozó kampány” feladataira megy, de a másik összeg is vélhetően ezt szolgálta, hiszen ott a „kormányzati intézkedések tájékoztató és információs kampányaihoz kapcsolódó feladatok ellátása” volt a hivatalos megjelölés. (A népszavazással kapcsolatos hirdetési hadjáratban egyébként ehhez jött még a különböző lakossági levelek és tájékoztató kiadványok bruttó 875 milliós költsége, amelyről a Miniszterelnöki Kabinetiroda számolt be a Magyar Nemzetnek.)
A mostani, újabb adatok azt valószínűsítik, hogy gyorsan elfogytak a kampányra szánt augusztusi pénzek. A Rogán Antal által vezetett tárca ugyanis a hajrában, szeptember 27-én újra szerződött, az akkori vállalkozási keretszerződés nettó 787 millió forintról, vagyis bruttó újabb 1 milliárdról szól, és a megbízás akkor is a lakossági kampánnyal kapcsolatos feladatok ellátásáról szólt. Ezt ugyancsak Csetényi Csaba cégeivel kötötték. Azt egyébként továbbra sem tudni, hogy a különböző kampányszakaszokra, így az „Üzenjünk Brüsszelnek!”, a „Tudta?”, illetve a „Ne kockáztassunk!” szlogennel futott hirdetésekre mennyi ment el, mert ilyen bontást nem készített a tárca, ráadásul információink szerint a különböző időszakokban adott pénzek át is kerülhettek a következő szakaszokra, hiszen keretszerződésekről van szó, azaz jelentős lehetett ezen tételek között az „átfedés”. Az viszont több mint valószínű, hogy a népszavazással kapcsolatos hirdetési hadjáratra végül nem a Miniszterelnöki Kabinetiroda által közölt 8,4 milliárd forint ment el, hanem a most közölt újabb egymilliárddal együtt valahol 13 milliárd forint körül járhat a végösszeg, és lehetséges, hogy később újabb vállalkozási keretszerződések is előkerülnek.