„Zugló érdekeit sérti a felső vezetésű M2–HÉV-összeköttetés” – olvasható abban a levélben, amit Karácsony Gergelynek, a XIV. kerület polgármesterének aláírásával küldtek el a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK).
A 2019. januári dokumentum szerint az Örs vezér téri, új, pilléreken álló állomás rombolná a városképet, a Szentmihályi út–Kerepesi út csomópontjának átépítése és a közúti forgalom felüljárón való átvezetése a környező területeket elzárná, azok „elszlömösödnének”.

Fotó: MTI/Jászai Csaba
Zugló polgármesterének levele szerint a két kötöttpályás közlekedési mód felszín feletti összeköttetése zajos lenne, rezgéseket okozna és rombolná a városképet, ezért „a bírálati engedélyezési tervdokumentációban bemutatott műszaki kialakításokat összességében nem tartja elfogadhatónak”.
A BKK a válaszlevelében felhívta Karácsony Gergely figyelmét arra, hogy a XIV. kerülettel a projekt tervezésének kezdete óta folynak az egyeztetések. Zugló véleményezte a korábbi munkarészeket, a részleges megvalósíthatósági tanulmányt, valamint a vonalkapcsolat tanulmánytervét is.
A fővárosi közlekedésszervező cég leveléből az is kiderült, hogy a térrendezéssel kapcsolatos tervpályázat bírálóbizottságának tagja volt a kerületi főépítész is. Azt is megjegyzik, hogy eddig nem kaptak a kerülettől olyan egyértelmű véleményt, amely kizárja az Örs vezér terén a metró és a HÉV magasvasúti összeköttetését.
A BKK azt is jelezte Karácsonynak, hogy ha a Pillangó utcától a Körvasútig végig kéregvasutat építenének, akkor csak a műtárgyak kivitelezése és a közművek kiváltása százmilliárdos pluszköltséget jelentene. Arról is tájékoztatták a Párbeszéd polgármesterét, hogy a felszín alá süllyesztett vonalvezetést már 2015-ben elvettették.
„Erre az útra, a projekt költségeinek jelentős növelésének útjára visszatérni nincs lehetőség, mivel az a projekt ellehetetlenülését okozza, azt a kormány nem támogatja” – szögezte le a BKK. A társaság a szakmai indokolásban azt is leírja, hogy Karácsony elképzeléseinek következménye a költségek kétszeresére növekedése mellett a légszennyezés és a zajhatás növekedése lenne.