A hírek szerint már hét ellenjelölt is van, bármit is mond erről Karácsony Gergely – válaszolta az M1 aktuális csatorna kérdésére tegnap Tarlós István. A főpolgármester szerint ezzel az „egyetlen ellenzéki jelölt” elmélet összeomlott. – Ez ma már egy humbug – szögezte le a kormánypártok főpolgármester-jelöltje, hozzátéve: kihívói nyilvánvalóan felkészületlenek, képtelenek lennének Budapest irányítására.
Tarlós István a baloldali összefogás jelöltje kapcsán azt is kiemelte, hogy a Karácsony Gergely vezette Zuglóban rengeteg zűrös ügy van, amelyek egy részét valószínűleg nem a Párbeszéd polgármestere generálta, de képtelen volt kezelni azokat.
– Nem világos, hogyan akar megküzdeni a kormánnyal, a miniszterelnökkel vagy akár a Fővárosi Közgyűléssel akkor, amikor saját panaszai szerint az őt jelölő párt kerületi frakciójával sem bír el – fogalmazott Tarlós István, hozzátéve: számára az ellenjelöltek sorából Karácsony sem lóg ki nagyon, mert ő is inkompetens, ráadásul szavahihetetlen és tétova. Példaként azt hozta fel, hogy Karácsony parlamenti képviselőként a devizahitelesek végtörlesztése ellen szavazott, aztán igénybe vette ezt a lehetőséget. Arról is beszélt, hogy legutóbb a Népszava segítségével megpróbálták összekeverni a főváros kizárólag fejlesztési célokat szolgáló hitelkeretét Zugló súlyos működési, fizetésképtelenségi problémájával.
Karácsony fővárosi szerepléséről szólva azt mondta, hogy a képviselő 2018-ban egyetlen fővárosi közgyűlési ülést sem ült végig, közel felén pedig meg sem jelent.

Fotó: Teknős Miklós
Tarlós kiemelte: a főpolgármesteri választást nem lehet úgy kezelni, mint egy „blöffökkel tarkított revansot a tavalyi parlamenti választásért, mert arra nagyon ráfizet a város”. Elmondta, vezetése idején a főváros működését sikerült stabilizálni, és erre csak egy példa a BKV, amelyet 2010-ben nyolcvanmilliárd forint működési adósságállománnyal vettek át.
Közölte, a közeljövőben kezdődik a Lánchíd és környéke, a Széna tér, a Blaha Lujza tér felújítása, az aquincumi híd komplex tervezése és engedélyeztetése, a Ferihegyi gyorsforgalmi út újjáépítése, valamint folytatódik a BKV járműveinek cseréje. A repülőgépek okozta éjszakai zajterhelés kapcsán arról számolt be, hogy az augusztusra ígért jogszabályi változások megtörténtek, a repülési kézikönyvek átírása, elfogadása egy-két hónapot vesz igénybe. Tarlós István beszélt arról is, hogy a jövőben nagyobb energiát szeretnének fektetni a környezet- és klímavédelmi kérdésekre, valamint a hajléktalanprobléma kezelésére.