Bár az érintett hivatalok a mai napig nem válaszoltak az esettel kapcsolatos kérdéseinkre, a Magyar Nemzet június 10-én megjelent cikkének hatására június 12-re virradóra összeszedték az Üllői út, Nagyvárad tér és a Klinikák közötti szakaszának festett kerékpársávját elválasztó, mázsás betontömböket.
Még mielőtt súlyos tragédia lehetett volna belőle, az illetékesek vélhetően belátták, szakmai hiba volt betontömböket elhelyezni Budapest egyik legforgalmasabb útszakaszára. Olyan betontömböket, amelyek csak egy út lezárására alkalmasak, és amilyeneket például a karácsonyi vásárok idején használnak Európa nagyvárosaiban a 2016-os berlini tragédia óta, hogy egyetlen terrorista se hajthasson autóval az emberek közé. Ezeknek a betontömböknek a zárás, az akadályozás vagy éppen a terelés a feladatuk, ahogyan ezt jelenleg helyesen alkalmazzák a BAH-csomóponton, a Pestről érkezők sávjában, hogy megtiltsák a balra haladást. Előre jelezve, megfelelő éjszakai közvilágításban. Az Üllői úton azonban csak ad hoc jelleggel helyezték el ezeket az akadályokat, ez azzal a veszéllyel járt, hogy a rutintalanabb autósok beléjük csapódnak.
A főváros illetékesei vélhetően elismerték a balfogást, erre utal legalábbis az, hogy június 12-én reggel az autósok már nem találkozhattak az Üllői út ezen szakaszán a betontömbökkel. Mint ahogyan kerékpárosokkal sem, hiszen a budapesti biciklistáknak az a véleménye, hogy a főváros legforgalmasabb útján nemcsak veszélyes dolog az autók közelségében kerekezni, de egészségtelen is. Ráadásul ezen az útszakaszon teljesen fölösleges a duplikált kerékpársáv. A forgalmas úttal párhuzamos, ferencvárosi kis utcák mindegyikében lehet ugyanis biciklivel közlekedni, és kerékpársáv is van a környéken. Alig pár száz méterre pedig ott a Duna-part remek, tiszta levegőjű bicikliútja, szintén párhuzamosan az Üllői úttal.
Szakmailag rossz döntésnek tűnik a budapesti közlekedést szervező hivataloktól az a terv is, hogy a szintén a nap minden órájában zsúfolt, szmoggal telített Hegyalja úton kívánnak új kerékpársávokat felfesteni. Ezzel párhuzamosan pedig sávokat elvenni az autóforgalom elől. A Hegyalja úton ugyanis eddig sem közlekedett egyetlen biciklista sem, hiszen a vár aljában, a Krisztina körúton, a Vérmező mellett remek, a gépjármű-közlekedéstől elzárt, zöld környezetben futó kerékpárút van. Aki a hegyre akar felbringázni, ott közlekedik Buda felé, nem az autók között. Remélhetőleg a betontömböket sem ide akarják telepíteni.