Szinte senki nem használja Karácsonyék biciklisávját

Durva dugók, dühöngő autósok, bosszankodó budapestiek és kihasználatlan biciklisávok – nagyjából így lehetne összefoglalni, mi lett Karácsony Gergelyék elképzeléséből – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2020. 06. 14. 10:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint ismert, Karácsony Gergely döntése értelmében több pesti főútvonalon is egy sávra szűkült az autóforgalom, így ezeken az útszakaszokon hatalmas dugók alakultak ki. Úgy, hogy közben elenyésző számban vannak biciklisták a nekik kijelölt sávokban – írja az Origo.

A főpolgármester azért határozott így, mert szerinte a válság alatt megváltoztak a közlekedési szokások, egyre többen használnak biciklit. Emlékezetes, a BKK áprilisban jelentette be a honlapján, hogy először a Bartók Béla útnak a Móricz Zsigmond körtér–Tétényi út közötti szakaszán, második lépésként a Tétényi úton a Bartók Béla út–Etele út között, harmadik lépésként a Kálvin tér és a Könyves Kálmán körút között lehet majd biciklisávon kerékpározni.

„Naponta többször is órákra bedugul a forgalom a Nagykörúton és a Bartok Béla úton” – jelentette a Ripost május elején. A lap tudósítói továbbá arról számoltak be, hogy egyhetes forgatásuk alatt egyetlen kerékpárost sem láttak a felfestett sávokon közlekedni. A portál felvételén az is jól látszik, hogy mindeközben az autósoknál komoly dugó alakult ki.

A lap munkatársai pár héttel később visszamentek a körútra, és ugyanazt tapasztalták, mint korábban.

Hasonlóra jutott a Világgazdaság is. Összeállításukból az derült ki, hogy alig használja valaki a Nyugati pályaudvar és a Corvin negyed közötti biciklisávot, a három kilométeres szakaszon percenként bukkan fel egy-egy biciklis. Volt olyan nap, amikor óránként egy irányban 47-en haladtak el biciklivel ezen a szakaszon, miközben ugyanitt mintegy negyvenezer autó közlekedik – írták.

„A főváros nem kérdezett meg minket a kerékpársávokról” – nyilatkozta a Mandinernek Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, hozzátéve, sem a kerékpársávok „autósok rovására történő megvalósításáról”, sem a sebességkorlátozás tervezett bevezetéséről nem kérdezték meg őket. Kovács úgy látja, a kerékpáros közlekedés fejlesztését az Autóklub is támogatja, de ez nem mehet az autós közlekedés rovására. „Ha maradnak az ideiglenes kerékpársávok, akkor szeptemberben káosz lesz” – vázolta, szerinte mi várható, ha minden ugyanígy marad.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár is nyilatkozott a lapnak. Szerinte kapkodás jellemzi a fővárosi döntéshozatalt. „Teljesen jogszerűen, de teljhatalommal irányítja a fővárost a polgármester, miközben a parlament rendszeresen ülésezik. A biciklisávok felfestése is ilyen egyszemélyi döntés volt, ami mindenkit, a szakmai szervezeteket is váratlanul érte, és nem előzte meg társadalmi párbeszéd” – mondta. A politikus úgy látja, hogy a budapesti vezetés egymásnak ugrasztotta az autósokat és a bicikliseket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.