A parkfejlesztési program részeként kitiltanánk a szennyező és a forgalmat lassító turistabuszokat a Gellért-hegyről, és megépülhetne a sikló a Tabán és a Citadella között. Többek között megújulna a Népliget, a Városmajor, a Gellérthegy és a Hajógyári-sziget parkjai is – erről is beszélt Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Népszavának adott interjújában.
A kormány azt javasolja Karácsony Gergelynek, hogy a gellérthegyi siklót ne privatizálja a főváros, ne privát legyen a nyereség. A kormány és a főváros közösen döntsön a sikló megépítéséről, az éves működési nyereséget pedig fordítsák a Gellért téri közpark fejlesztésére, fenntartására. Fürjes Balázs az interjúban hangsúlyozta azt is, hogy az érintett önkormányzatok támogatták a kormány déli városkapu tervét is, amelynek része a diákváros, illetve egy hatalmas közpark Észak-Csepelen. A terület magántulajdonban van, de a kormány nyitott arra, hogy az önkormányzatokkal közösen szerezzenek ott tulajdont – tájékoztatott Fürjes.
Az államtitkár az elmúlt hónapok autós-kerékpáros konfliktusaira is reagált a lapnak. Fürjes arra kéri a Karácsony Gergely által irányított városvezetést, hogy fejezze be az autósok üldözését, mert autóval közlekedni nem deviancia. A szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is.
– Azt ajánljuk Karácsony Gergelynek, hogy a kormány és a főváros közösen döntsön a gellérthegyi sikló megépítéséről, az éves működési nyereséget pedig fordítsuk a Gellért téri közpark fejlesztésére, fenntartására – mondta. Kiemelte: nem szeretne hadakozni, de a Városháza időnként heves támadásokat intéz a kormány ellen. A kormány továbbra is azt nézi, mi a budapestiek érdeke.
Karácsony Gergely folytonos sarcolást emleget a kormány részéről, Fürjes szerint szó sincs erről. Az M5-ös metróról és a tömegközlekedés fejlesztéséről Fürjes úgy nyilatkozott, a teljes HÉV-infrastruktúrát felújítja a kormány. Ennek részeként létrejön a budapesti crossrail, a távlati tervekben ugyanis összekötnénk a szentendrei HÉV-vonalat a két dél-pesti vonallal, a ráckeveivel és a csepelivel. Ez lesz az M5-ös metró.