Egyre sokasodnak a kérdőjelek az érdi útfelújítások körül

Egyre több a kérdőjel az érdi útfelújítások körül, sokasodnak az ellentmondásos információk, amelyek alapján akár több jogszabálysértés gyanúja is felvetődhet – erről beszélt lapunknak a Fidesz–KDNP érdi frakcióvezetője. Simó Károly kiemelte: az ügyeket ki kell vizsgálni.

2020. 10. 20. 9:50
Forrás: Facebook/Simó Károly
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A helyi útfejlesztésekkel kapcsolatban már az gyanús volt, hogy az őszi munkálatokra szóló pályázatot nem egy, hanem két csomagban írták ki – fogalmazott a Magyar Nemzetnek Simó Károly (Fidesz–KDNP). Az érdi kormánypárti frakcióvezető szerint nincs magyarázat arra, hogy ez miért történt így. – Arra gondolni sem merek, hogy a közbeszerzést akarták elkerülni, és azért nem egyben kezelték a 23 utca fejlesztését, hogy a törvényt megkerülve folytathassanak le meghívásos, zártkörű tendereket. Ha mégis ez történt, az a részekre bontás tilalmába ütközne, amelyet a közbeszerzési törvény nagyon egyértelműen és szigorúan tilt – emelte ki a politikus.

A két csomagra eddig lefolytatott meghívásos eljárásokban ugyanazt az öt céget hívták meg, és mindkét esetben a Reaszfalt Kft. lett a győztes.

Simó Károly szerint alaposan megvizsgálva a meghívott cégek hátterét és a tulajdonosi összefonódásokat, a közbeszerzési törvény megsértésén túl egyéb versenyjogi szabályok megsértésének a gyanúja is fennállhat. – A cégbírósági adatok szerint az egyik vesztes pályázó cég tulajdonosának ugyanaz a lakcíme, mint a munkálatokon dolgozó egyik alvállalkozó tulajdonosának. Az egy időben alapított két cég ugyanoda van bejegyezve, ugyanaz a telephelyük, ugyanakkor nyitották és ugyanott vezetik a bankszámláikat, sőt még a könyvelőjük is ugyanaz. Ennyi „véletlen” egybeesés már felkelti a figyelmet, és igen komoly kérdéseket vet fel, ugyanis a hasonló helyzetek törvényi tilalomba is ütközhetnek – emelte ki a frakcióvezető.

A kormánypárti politikus kitért arra is, hogy az útfelújításokat olyan mart aszfalttal végzik, amit az M1-es autópálya felújításáról hoztak.

Hegyekben áll a mart aszfalt
Fotó: Facebook/Simó Károly

S annyit deponáltak le Érden, amennyiből Simó Károly szerint akár hetven utcát is fel lehetne újítani.

– A körülbelül nyolc-tízezer köbméter mart aszfaltot ráadásul olyan területen tudták lerakni, amelyet ingyen „vettek bérbe”, noha korábbi munkáknál milliókat fizettek a kivitelezők a hasonló területek használatáért a városnak. Furcsa az is, hogy a mart aszfaltot már a pályázati eredmény kihirdetése előtt elkezdték lerakni, mintha előre tudták volna az eredményt – mutatott rá Simó Károly. A frakcióvezető hozzátette: a területet a város cégétől vették bérbe ingyen, miközben az ingatlan-nyilvántartás szerint az ingatlan az önkormányzat tulajdonában van. – Viszont a város is csak úgy adhatta volna bérbe, ha erről előzőleg pályázatot ír ki, majd ennek alapján dönt a közgyűlés, ilyen határozatot viszont nem hoztunk. Érdekes az is, hogy a bérleti szerződés addig tart, ameddig az útfelújítási vállalkozói szerződés teljesítéséhez szükséges. Konkrét szerződést azonban nem neveznek meg – emelte ki Simó Károly, aki hozzáfűzte: azt várják el a Csőzik László-féle balliberális városvezetéstől, hogy indítson vizsgálatot és tisztázza a gyanús körülményeket, de ha kell, akkor maguk is megteszik a szükséges jogi lépéseket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.