Valaki hazudik! Karácsonynak fogalma sincs, mi zajlik a fővárosi cégekben?

Egy, a szerkesztőségünkhöz eljutott dokumentum szerint a BKV már megkötötte a kamu (offshore) céggel a buszbérlési szerződést. Ezért is értelmezhetetlen Karácsony Gergely azon kijelentése, hogy „a BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel”. Felmerül a kérdés, hogy a főpolgármester nincs tájékoztatva a fővárosi cégek szerződéskötéseiről, vagy egy újabb kommunikációs trükkel próbálja félrevezetni a közvéleményt és kimosdatni a fővárost a korrupciógyanús busztenderrel kapcsolatban.

2020. 12. 02. 12:54
KARÁCSONY Gergely; TÜTTŐ Kata
Tüttő Kata főpolgámester-helyettes korábbi élettársának emberei állnak a gyanús vállalat mögött Fotó: Mónus Márton Forrás: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dokumentum igazolja, hogy a BKV október 30-án megkötötte a kamucéggel a buszbérlési szerződést, ráadásul kiderült: a cégnek nincsenek is bérelhető buszai. Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon így reagált: „A BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak.” A főpolgármester posztjából kiderül, hogy Karácsonynak vagy nincs tudomása arról, hogy a fővárosi cégekben milyen szerződések köttetnek, vagy tudja, de szándékosan félrebeszél.

Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéseiért felelős államtitkár Twitter-bejegyzésében bemutatta a már megkötött szerződést.

„Melyik állítás az igaz? Főpolgármester, még egyszer, szó szerint: »A BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak.« Ehhez képest itt az aláírt szerződés. Valaki hazudik...” – írta az államtitkár.

Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja videóüzenetben üzent a főpolgármesternek.

A BKV buszbérlési pályázata kezd tragikomédiába fordulni, már a baloldali portálok is elismerik, és kamucégként nevezik a győztes pályázót, amelyről most kiderült, hogy nem képes határidőre leszállítani a buszokat, ugyanis egyáltalán nincsenek is neki – hívta fel a figyelmet videóüzenetében Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja. A közlekedési szakpolitikus szerint joggal merül fel a kérdés: hogyan pályázhatott, de még inkább a BKV hogyan szerződhetett buszbérlésre egy olyan céggel, melynek nincsenek is buszai? Vajon a BKV hozzájárul-e a kamucég álságos határidő-módosítási kérelméhez, miközben ezeknek a buszoknak Budapest útjain kellene járnia?

 

„Már nemcsak Tüttő Kata, hanem Karácsony Gergely is hülyének nézi a budapestieket!” – így reagált a budapesti Fidesz–KDNP frakció.

Mint közölték: a főpolgármester arról ír, hogy a BKV nem köt szerződést a Leisztinger-féle, offshore-hátterű kamucéggel, amely ennek ellenére mégis kötbért fizet, mert nem tudja határidőre teljesíteni a buszbérlési vállalását.

„Persze, hogy nem köt szerződést, mert már rég megkötötte, különben mégis mi alapján fizetne kötbért? Kötbérfizetésre csak érvényes szerződés ellenében kötelezhető egy cég. Karácsony mosakodásában az a különösen kellemetlen, hogy a saját botrányát is az Orbán-kormányra akarja kenni. Szerinte ugyanis nem a főváros, hanem az Orbán-kormány a felelős azért, mert a Tüttő Kata által felügyelt BKV offshore-hátterű kamucéggel kötött szerződést. Főpolgármester úr, ugye nem gondolja, hogy ezt bárki is elhiszi magának?” – reagált a budapesti Fidesz.

Lapunk megkereste a fővárosi önkormányzatot, megkérdeztük, hogy Karácsony Gergely főpolgármester hogyan értelmezi azt, hogy nem kötnek a CR-Facilities nevű céggel szerződést, hiszen a BKV már korábban megkötötte azt? Ahogy megérkezik a főváros válasza, cikkünket frissítjük.

A BKV elismerte, hogy megkötötték a szerződést

A BKV Zrt. Felügyelőbizottsága elvégezte a vizsgálatot a hat használt autóbusz bérlése tárgyában kiírt közbeszerzési eljárással kapcsolatban – közölte a BKV Zrt.

„A nyílt közbeszerzési eljárásban nyertes CR-FACILITIES Vagyongazdálkodó Zrt. és a BKV Zrt. között október 30-án létrejött egy éves határozott idejű szerződés felmondása azonban megtörtént, a szerződés hatályát veszti, a BKV nem köt több szerződést a céggel. Intézkedés történt továbbá a CR-FACILITIES részéről esedékes meghiúsulási kötbér december 1-én történő átutalásáról a felmondott szerződésben meghatározott mértékben.” – áll a BKV közleményében.

Leisztinger Tamás üzletemberhez köthető az offshore cég

Az Mfor.hu által kirobbant busztenderbotrány előzménye, hogy a győztes CR-Facilities még egy évnyi működést sem tudhat maga mögött, idén május 11-én alapították, és pontosan hét nappal azelőtt, május 18-án jegyezte be a cégbíróság, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje.

A BKV Zrt. a legkedvezőbbnek a frissen alapított cég ajánlatát találta, így ezzel a társasággal kötötte meg a bérleti szerződést, melynek összértéke az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján nettó 342,72 millió forint. Az ügy további érdekessége, hogy a CR-Facilities többségi tulajdonosa egy ciprusi székhelyű offshore-cég, az Agrina Holdings tulajdonában van. Az ügyben pedig Leisztinger Tamás üzletemberhez köthető személyek neve is felmerült. Leisztinger Tüttő Kata szocialista főpolgármester-helyettes volt élettársa.

A BKV még április utolsó napjaiban, 28-án írt ki közbeszerzési eljárást használt, dízelüzemű, alacsony padlós, csuklós autóbuszok bérlésére. A kiírás szerint hat darab, legfeljebb 12 éves, légkondicionált, EURO IV-es környezetvédelmi besorolásnál nem rosszabb osztályú autóbuszt bérelne 12 hónapra a fővárosi közlekedési vállalat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.