Már az év első két napjának forgalmán is látszott, hogy a magyar gépjárművezetők nem kerestek egérutakat a január 1-jétől díjköteles kategóriába eső öt új magyarországi útszakasz helyett. Az Európai Unió tagállamaiban is fizetniük kell a személygépkocsik védett autóúton és autópályán történő közlekedéséért, a tehergépjárművek vezetőire pedig súlyos bírság vár, ha nem ezeket az utakat használják. A díjköteles útszakaszok minősége, szélessége jobb az átlagosnál, a korláttal elválasztott menetiránysávok miatt szinte nincs frontális ütközés – ami a legtöbb halálos kimenetelű tragédiát okozza –, gyorsabb a haladás, ráadásul a lakott területektől levő távolság miatt kevésbé zavarja a környékbeliek életét a kipufogógáz, a zaj. A tehergépkocsikra vonatkozó tiltás – hogy a díjfizetés kikerülésével ne szennyezzék a kerülőutak melletti településeket, ne okozzanak ezeken az utakon forgalmi torlódást, balesetveszélyes helyzeteket – is ezt a célt szolgálja, a kamionok csak a célforgalomtól legközelebb levő autópálya-lehajtó közelében használhatnak kisebb utakat.

Visszafoglalás – Nem csak egy évszám 1968 + videó (első rész)
Lázadó társadalom, egyetemi „gettókultúra” az USA-ban, Európában sem marad el a válasz, de a keleti társadalmak sem maradtak ki a hatvanas évek világának változásaiból.