Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatójának a közösségi oldalán megjelent bejegyzése szerint a Déli összekötő vasúti hídnak az új, harmadik vágányának elkészülte után, 2022-ig a meglévő két hídelemet is kicseréli a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által megbízott kivitelező, a Duna Aszfalt. Az új vágány a napokban a helyére kerül.
A hídelemeket a Dunán úsztatják fel, úszódaruk helyezik emelőszerkezetre, és alulról emelik be a helyére, a Rákóczi híd és a régi hídelemek közé. Tavasztól az új hídszerkezeten vezet át a Déli Körvasút harmadik vágánya.
A munkák során nemcsak a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, hanem kettőről háromvágányosra bővítik a körvasutat.
„Ez szükséges, mivel a körvasút nemcsak a legfontosabb transzeurópai korridor és dunai átkelési pont, hanem a budapesti elővárosi forgalomban is egyre nagyobb szerepet kap a jövőben” – tette hozzá Vitézy Dávid.
A vezérigazgató megjegyezte: a körvasút fejlesztése lehetővé teszi, hogy Székesfehérvártól Hatvanig közlekedő vonatok induljanak, összekapcsolva a régiót, egyben megteremtve Budapest elővárosai és külső kerületei között is a kapcsolatot.
A körvasút fejlesztésének köszönhetően új megállók épülnek, amelyek az eddig hiányzó metrócsatlakozást is biztosítják majd Kelenföldön a 4-es, a Népligetnél a 3-as és a BFK reményei szerint a Közvágóhídnál a HÉV-ek fejlesztésével létrejövő 5-ös metróhoz. Ezáltal az érintett szakaszon közlekedő vonatok teljes értékű kapcsolatot adnak mindenkinek, aki Budapest belvárosát vagy szinte bármelyik budapesti célpontot keresi.