Közvélemény-kutatást készíttetett a Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat hivatalos turisztikai, kulturális és marketingszervezete, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. a budapesti lakosság vakcinákhoz való hozzáállásáról. A hírről beszámoló HVG cikke szerint a kutatásra a fővárosnak egy oltással kapcsolatos tájékoztató kampányhoz volt szüksége – írja a Mandiner.hu.
Az nem teljesen világos, hogy a főváros imázscége miért indít bármilyen egészségügyi kampányt olyan témában, amelyben az országos állami szervezetek illetékesek, de számos más kérdés is felvetődik a témával kapcsolatban. Mindenekelőtt az, hogy miért költ ilyesmire a főváros, amikor Karácsony Gergely főpolgármester szerint épp nagyon kevés a pénzük.
Karácsony-közeli cégek megbízásai
Az sem egyértelmű, miért nem egy, hanem rögtön két közvélemény-kutatót bíztak meg a projekttel. Felvetődik emellett, hogy miért éppen a Mediánt – Karácsony Gergely volt munkahelyét – és a 21 Kutatóközpontot – Karácsony Gergely volt tanácsadójának cégét – bízták meg a feladattal.
A közpénzből végzett felmérés részletes eredményei a köz számára nem elérhetők, de a HVG mégis hozzáfért az eredményekhez, amelyek egy részét, az általuk preferált adatokat kiválogatva közölték. Lényeges adalék a történethez: az Opten céges adatbázis szerint Szauer Péter, a HVG-t kiadó HVG Kiadó Zrt. vezérigazgatója minősített többségű szavazati joggal rendelkező tulajdonos a Medián Kft.-t részben birtokló CD Press Kft.-ben.
Válaszok egyelőre nincsenek
A fővárosi önkormányzat és a Budapest Brand sajtóosztályát közel egy hete levélben kérdeztük az ügyben. Az alábbi kérdéseket tettük fel nekik – írja az oldal.
Mivel egyelőre nem érkezett válasz, a portál közérdekű adatigényléssel fordul a fővárosi önkormányzathoz, mert úgy gondolják, a budapestieknek joguk van tudni, mire és miért költik a pénzüket – derül ki a cikkből.