Légkondicionálás nélküli buszokkal kell közlekedniük a fővárosiaknak a hőségriadó idején. Mint azt korábban megírtuk, június közepe óta olyan járatokat figyeltünk meg, amelyek átszelik az egész várost: az 5-öst, a 105-ös, a 7-es buszcsaládot, és azt tapasztaltuk, hogy a klíma nagyon sok esetben nem működik, annak ellenére, hogy a rendkívüli hőség napjait éljük. Július 7-én a BKV Zrt. – korábbi érdeklődésünket követően – közleményt adott ki, amelyben az áll: „a járműállomány folyamatos fejlődése ellenére, az elmaradt új járműbeszerzések következtében azonban még mindig üzemelnek a flottában alacsonyabb utaskomfortú, klímaberendezés nélküli vagy kevésbé hatékony klímával rendelkező járművek. Az M3 metróvonal felújításához kapcsolódó buszos pótlás magas járműigénye miatt jelenleg az átlagosnál nagyobb szükség van a már korszerűtlennek számító buszokra.” A közlemény hozzáteszi: „a BKK elvárásaival összhangban a magas padlós, valamint a legkorosabb alacsony padlós járművek csak városszerkezeti és környezetvédelmi védelmi szempontok szerint kiválasztott viszonylatokon közlekednek, de ott a részarányuk akár a 25-40 százalékot is elérheti. A járműkiadás sajátosságai miatt az ezen viszonylatokon utazók – elsősorban a reggeli és délutáni csúcsforgalmi időszakban – nagyobb valószínűséggel utaznak klíma nélküli, vagy éppen kevésbé hatékony klímával rendelkező járműveken, mint a hálózat más vonalain.”

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke a buszvezetőkkel folytatott konzultációt követően megerősítette a megfigyelésünket.
– Nagyon sok régebbi járművön egyáltalán nem működik a klíma – mondta a Magyar Nemzetnek. – Tudomásom szerint a meghibásodást pedig a sofőrök bejelentik, de aztán nem történik semmi, minden marad a régiben. Szakszervezeti vezetőként úgy gondolom, egy normálisan működő vállalatnál ezeket a jelzéseket komolyan kellene venni.
A buszvezetők szerint az sem ritka, hogy van ugyan légkondicionálás a buszokon, de ha bekapcsolják, csak problémát okoz.