Karácsony Gergely főpolgármester még júniusban fogadta el azt az előterjesztést, amely értelmében új villamosokat szereznek be a fővárosnak. A tervek szerint Frankfurtból közel harmincéves, klímával nem rendelkező járművek érkezhetnek Budapestre, mintegy 7,7 milliárd forintért. Nem ez az első olyan járműbeszerzés, vagy felújítási terv azonban Karácsony Gergely főpolgármestersége idején, ami több kétséget is felvet, és számos hátránnyal jár a budapesti lakosok számára. Ezekben a beszerzésekben, fejlesztésekben az a közös, hogy a velük kapcsolatos kudarcokért, problémákért mindig a kormányt teszi felelőssé a balliberális városvezetés.
Szauna milliárdokért
Nemrég lapunk is beszámolt arról a botrányos beszerzési tervről, amely alapján három ütemben, összesen 35, Frankfurtban kiárusított kötöttpályás jármű érkezne Budapestre. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint azonban Frankfurt éppen azért kínálja eladásra ezeket a villamosokat, mert azokra utólag nem lehet klímát szerelni. A frankfurti közlekedési vállalat (VGF) weboldalán leírják az okot is: a berendezést nem bírja el a tető, nem erre méretezték.
A BKV villamosállománya nyolcvan százalékban magas padlós, korszerűtlen járművekből áll, a flotta frissítése megalapozott törekvés – írja a Világgazdaság. Hozzáteszik azonban, hogy a Frankfurtból beszerezhető villamosok üzemidő tartaléka legfeljebb 15-20 év (egy újé ennek a duplája), vagyis a megvásárlásuk mindössze átmenetileg javítaná a szolgáltatási színvonalat.
Ráadásul a klimatizálás hiánya, illetve az, hogy a szellőztető berendezések pótlása bizonytalan, teljességgel szembe megy az utasok elvárásaival,
és a jelenlegi városvezetés által eddig vallott közlekedéspolitikával. Karácsony Gergely többször kritizálta, hogy elődje, Tarlós István városvezetése alatt a 3-as metró szerelvények modernizálását légkondicionálás nélkül rendelte meg Budapest. Eközben a BKK nemrég mindössze annyit tudott javasolni arra az esetre, ha a kánikulai napokon azt tapasztalnánk, hogy egy-egy járművön nem működik a légkondicionáló, hogy „nyissuk ki az ablakot.”
Buszok egy offshore-cégtől
A villamosok mellett a buszok beszerzése is botrányosra sikeredett a Városházán. Emlékezetes, hogy még tavaly a főváros vezetése kiírt egy busztendert, amin egy offshore hátterű cég volt a befutó, amelynek a működése nem átlátható, nincsenek a tulajdonában buszok, és nincsenek alkalmazottjai sem, ráadásul a benyújtási határidő előtt pár nappal hozták létre.
A nyertes cég közvetetten Leisztenger Tamás nagyvállalkozóhoz köthető, aki korábban Tüttő Kata (MSZP) városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes élettársa volt.