Karácsony ellentmondásokba keveredett a buszmutyiügyben

Karácsony Gergely szerint rendben zajlott le a BKV buszbérlési tendere, amely ügyben pedig már nyomozhat a rendőrség.

2020. 12. 18. 9:45
20200120 Budapest BKV új Mercedes-Benz Conecto Next Generation buszainak átadása. Karácsony Gergely főpolgármester Bolla Tibor, BKV Zrt. vezérigazgató Magyar Nemzet fotó:Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zavarosan, önmagának is ellentmondva beszélt Karácsony Gergely a BKV botrányos buszbérlési tenderéről az ATV csütörtök esti műsorában.

A főpolgármester egyebek mellett azt hangoztatta, „nem is tudja, miről kellene beszélnie” az offshore hátterű kamucéget győztesnek kihozó pályázattal kapcsolatban, holott egy másik mondatában azt állította: személyesen értesült arról, hogy a rendőrség már nyomoz az ügyben.

Karácsony egy helyen azt állította, jogszerűen folyt le a közbeszerzési eljárás, ugyanakkor azt is elismerte, „erős a gyanú”, hogy nem valódi referenciát mutatott be a CR-Facilities Zrt. Emlékezetes: a BKV október 30-án bizonyítottan megkötötte a szerződést a kamucéggel, és csak később, feltehetőleg a botrány kirobbanása után mondták fel a kontraktust. Mindenesetre

különös, hogy a főváros semmit nem árul el arról, hogy ki és mikor bontotta a szerződést.

 

Karácsony Gergely hallgat a buszmutyi zavaros részleteiről

A minap arról számoltunk be, hogy a Közbeszerzési Hatóság (KH) vizsgálatot indított a buszbérlési tender ügyében. Hangsúlyozták: a BKV Zrt. nem önként, csupán a Közbeszerzési Hatóság felhívására szolgáltatott adatot az eljárásról és adott tájékoztatást az általa súlyosnak minősített szerződésszegésről. Az ezzel összefüggésben a sajtóban közzétett információkat félrevezetőnek nevezték. Szintén néhány napja írtuk meg, hogy a fővárosi Fidesz is vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi a buszmutyiügyben.

Rendkívül aggályossá teszi az egész tenderügyet, hogy a győztesnek kihozott CR-Facilities céget mindössze egy héttel a pályázati felhívás lezárása előtt alapította három másik cég, amelyek egyike a Leisztinger érdekkörébe tartozó, offshore hátterű vállalat. A cégnek egyetlen alkalmazottja van, busztelephellyel nem rendelkezik. A szakmai ajánlatukban egy másik társaság számára kiállított referenciát mutattak be, és nem létező buszalvázszámokat tüntettek fel a dokumentumokban. A második helyre szorult Truck-Trailer and Parts Haszongépjármű és Alkatrész Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (TT&P) egyik buszát használták fel a szakmai ajánlatukban.

Korábban beszámoltunk róla, hogy a lapunk birtokába került, a BKV belső ellenőrzési főosztálya által készített vizsgálati anyagból az derült ki: a CR-Facilities átvilágítása során közepes szintű vállalatbiztonsági kockázatot állapítottak meg, mivel „a tulajdonosi háttere ismeretlen, referenciái nincsenek, működéséről nincs információ”. A vizsgálati anyag szerint a BKV-n belül működő Autóbusz- és Trolibusz-üzemeltetési Igazgatóság már május 25-én, az ajánlattevő CR-Facilities Zrt. felbukkanásakor azonnal átvilágítást kezdeményezett a vállalatbiztonsági csoportnál, mivel a céget egy héttel azelőtt jegyezték be 17 millió forint törzstőkével „egy alsó hangon is 200 millió forint induló tőkét igénylő projektre”.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.