A klíma nélküli vagy rosszul működő légkondicionálással felszerelt járművek jelentették az utolsó cseppet a Modern Innovatív Tömegközlekedésért Egyesület (MIT) számára is. Amint azt a Magyar Nemzet megírta, teszteltük több járatot is, és azt tapasztaltuk, hogy nagyon sokszor közlekednek belső hűtés nélkül a BKV járművei a legforróbb nyári napokon is.
Mint megtudtuk, a járművezetők jelzik ezeket a problémákat, ám valahogy mégsem születik soha megoldás. A BKV-t lapunk már korábban megkérdezte, a válasz szerint számos oka van annak, hogy így küldik forgalomba a járműveket, de arra vonatkozó tájékoztatást nem kaptunk, hogy hogyan lehetne a bajt orvosolni.

Fotó: Teknős Miklós
Egy közleményben mutat rá a problémára a MIT is, majd hozzáteszi, hogy a területért felelős vezérigazgató-helyettes tíz éve van a posztján, és még mindig nem volt képes megoldani a klimatizálás problémáját, amely hosszú ideje sújtja az utasokat és a járművezetőket is. A közlemény szerint
a vezérigazgató-helyettes mindezt havi másfél millió forint fizetésért, negyvenszázalékos teljesítményprémiumért és szolgálati járműért teszi.
A civil szervezet egyenesen úgy fogalmaz, egy ilyen vezető személye az utasbiztonságot és a közpénzt is veszélyezteti.
– Vizsgálatot kezdeményezünk – mondta el lapunknak Szabó Milán, a MIT elnöke. – A helyzet tarthatatlan, és az a véleményünk, hogy soha nem lesz változás a BKV-n belül, ha az arra alkalmatlan vezetők a posztjukon maradnak. A vizsgálat megkezdéséhez szükséges dokumentumokat hétfőn nyújtom be a főpolgármesternek.