Láng Zsolt számonkérte a fővárost a villamosmutyi ügyében

Mára kiderült, hogy a Közbeszerzési Hatóság elnöke hivatalból eljárást indított, mivel jelentősen sérült mindenfajta közbeszerzési és jogszabály – húzta alá Láng Zsolt, a Fidesz frakcióvezetője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, utalva a főváros botrányos villamosbeszerzésére. Válaszában Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes elmondta: szabályosan jártak el, amikor a frankfurti használt járművekre szabták a közbeszerzési kiírást.

2021. 09. 29. 15:22
BAGDY Gbor; LNG Zsolt
A Fővárosi Közgyűlés ülése Fotó: Kovács Attila
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az egyik ilyen döntés nem technikai döntés volt, mégis csak a főváros 7,6 milliárd forintért  villamosokat rendelt. Kiírt egy közbeszerzést harmincöt darab használt alacsony padlós villamosra. Mára kiderült, hogy a Közbeszerzési Hatóság elnöke hivatalból eljárást indított, több büntető feljelentést is tett. A verseny tisztasága, mind a gazdasági szereplők esélyegyenlősége jelentősen sérült mindenfajta jogszabály és közbeszerzési szabály szerint

– húzta alá Láng Zsolt a Fidesz frakcióvezetője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.

A frakcióvezető felidézte: dokumentálhatóan a BKV letárgyalta a német közlekedési vállalattal, hogy szeretné ezeket a villamosokat megvenni, vagy ezek érdeklik őket. Megnézték, hogy lehet-e rá légkondicionálót szerelni vagy nem, majd ezek után kiírtak egy nyílt közbeszerzést úgy, hogy erre a cégre passzoljon. Láng hozzáfűzte: ez mindenfajta demokratikus közbeszerzési szabályt sért.

Láng Zsolt azt is kifogásolta, hogy nem értik, mi értelme volt annak, hogy a kormány a veszélyhelyzetet feloldotta június 15-én, ám előző nap június 14-én Karácsony Gergely főpolgármester még számtalan döntést meghozott a közgyűlés helyett egy személyben.

Tüttő Kata városüzemeltetéséért felelős szocialista főpolgármester-helyettes válaszában elmondta: a Budapesti Közlekedési Vállalatnak mintegy hatszáz villamosa van, ebből a legidősebb, ötvenéves villamosokat kell lecserélni. A főpolgármester-helyettes szerint a mostaniak maximum még tíz évet bírnak ki. Tüttő kitart amellett, hogy nem követtek el jogszabálysértést, mert a BKV csak megvizsgálta, hogy a frankfurti villamosok futhatnak-e a budapesti síneken. Hozzátette: egyébként is nehéz használt villamosokhoz jutni, szerinte a büntetőeljárás miatt ezek a villamosok soha nem fognak megérkezni Budapestre. 

A szocialista politikus azt is nehezményezte, hogy a kormány visszautasította az Európai Helyreállítási Alap visszatérítendő hitelrészét, amelyből új villamosokat vásárolhattak volna a kormányzat kontójára. Tüttő végül azt mondta: egyre erősödik benne az a szándék, hogy a BFK megszüntetése indokolt dolog. 

A főpolgármester-helyettes a Vitézy Dávid vezette kormányzati cégre a Budapest Fejlesztési Központra célzott. Érdekes, hogy Tüttő egy olyan cég megszüntetését szorgalmazná, amely hozzájárul Budapest fejlesztéséhez. A BFK a múlt hónapban elektromos buszok érkezéséről számolt be, amely a BKV flottáját erősíti majd. Továbbá dolgoznak a budai fonódó villamos meghosszabbításán, a Kelenföldi pályaudvar P+R parkoló bővítésén, a gödöllői HÉV és a 2-es metróvonal összekötésén is. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.