időjárás 2°C Márió, Sára 2022. January 19.
logo

Soros ismét bevásárolta magát a lengyel médiapiacba

Magyar Nemzet
Forrás: Mandiner.hu
2021.11.27. 11:09 2021.11.27. 15:41
Soros ismét bevásárolta magát a lengyel médiapiacba

Az amerikai milliárdoshoz köthető egyik cég negyvenszázalékos részesedést vásárolt a Rzeczpospolita kiadásával foglalkozó lengyel vállalatban.

A Soros György alapítványa által támogatott egyik cég előzetes megállapodást írt alá az egyik vezető lengyel napilap kiadójában való részesedés megvásárlásáról – számol be a Bloomberg cikke alapján a Mandiner. Mint írják, az amszterdami székhelyű Pluralis BV a Rzeczpospolita napilapot tulajdonló Gremi Media negyven százalékához jut hozzá, ez lesz a harmadik olyan üzlet a lengyel médiapiacon az elmúlt öt évben, amelyben az amerikai milliárdos filantróp részt vesz. Az árat nem hozták nyilvánosságra.

Az MDIF, amely Soros Nyílt Társadalom Alapítványait is a finanszírozói között tartja számon, befektetője a lengyel Radio Zetnek és harmadik legnagyobb részvényese az Agora SA-nak, a Gazeta Wyborcza napilap kiadójának, amely szemben áll a Lengyelországot 2015 óta kormányzó jobboldali koalícióval – írja a portál.

A hírügynökség cikkében felhívja a figyelmet arra, hogy Soros régóta támogatja a demokratikus ügyeket a volt kommunista keleti blokkban és segíti a „független” médiát, amelyet a nacionalista és populista politikai erők támadnak. A Bloomberg szerint a kormányzó Jog és Igazságosság párt hatalomra kerülése óta a közszolgálati műsorszolgáltatókat politikájuk szócsöveivé alakította át.

Borítókép: Soros György (MTI/Európai Parlament/Philippe Buissin)

Az MDIF, amely Soros Nyílt Társadalom Alapítványait is a finanszírozói között tartja számon, befektetője a lengyel Radio Zetnek és harmadik legnagyobb részvényese az Agora SA-nak, a Gazeta Wyborcza napilap kiadójának, amely szemben áll a Lengyelországot 2015 óta kormányzó jobboldali koalícióval – írja a portál.

A hírügynökség cikkében felhívja a figyelmet arra, hogy Soros régóta támogatja a demokratikus ügyeket a volt kommunista keleti blokkban és segíti a „független” médiát, amelyet a nacionalista és populista politikai erők támadnak. A Bloomberg szerint a kormányzó Jog és Igazságosság párt hatalomra kerülése óta a közszolgálati műsorszolgáltatókat politikájuk szócsöveivé alakította át.

Borítókép: Soros György (MTI/EPA/Clemens Bilan)