A szivárványkoalíció a Bajnai Gordon és köre érdekeltségébe tartozó adathalász cégek segítségével építhette ki a szimpatizánsi keménymagját a közösségi médiában. Az amerikai szélsőbaloldalhoz is erős szálakkal kötődő DatAdat egymilliónál is több elkötelezett baloldali szavazót tarthat egybe a Facebookon. Erre lehet következtetni Márki-Zay Péter közelmúltban tett kijelentéseiről. A baloldal közös miniszterelnök-jelöltje – akinek a kampányát már a tavaly őszi előválasztás óta segíti a DatAdat – az elmúlt időszakban ugyanis több alkalommal beszélt egy óriási baloldali adatbázisról. Március 20-i Facebook-bejelentkezésében azt hangoztatta, hogy az előválasztás során és azóta összesen nagyjából egy egymillió főből álló adatbázist építettek ki, amelyet a baloldal könnyen mozgósíthat majd a választás napján. Az Inforádió Aréna című műsorának adott interjúban Márki-Zay ugyancsak erről a nagyon komoly adatbázisról beszélt, amelyet minimum egymilliósra saccolt.
Legalább egymillió választópolgárnak van meg napi szinten az adata, és őket érjük el rendszeresen az üzeneteinkkel
– fogalmazott.