Nagyon remélem, hogy nem történik meg a fogaskerekű bezárása
– emelte ki a Magyar Nemzet megkeresésére a XII. kerület polgármestere, reagálva arra, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook-posztjában pár nappal ezelőtt azt írta: a BKK apránként készíti elő a fogaskerekű vasút bezárását. A VEKE hozzáteszi: azért, hogy a zajterhelés csökkenjen, és hogy ne járjon fölöslegesen a fogaskerekű, lenne jó a rekonstrukció, és mint írják, erre ott vannak a kész tervek, de két és fél éve nem csináltak vele semmit. Pokorni Zoltán szerint az igaz, hogy a hajnali órákban alig szállít utasokat a fogaskerekű. Ugyanakkor úgy fogalmazott: megújítása és meghosszabbítása nagyon időszerű, az ideális az lenne, ha a Széll Kálmán tértől a Normafáig szállítaná az utasokat. Ráadásul a tervek szerint is ezen a részen hosszabbítanák meg a fogaskerekű vonalát, hogy a buszjáratoktól tehermentesíteni lehessen Budapest leglátogatottabb kirándulóhelyét, amelyet így mindössze 17 perc alatt el lehetne érni a 2-es metró végállomásától.
Ehhez persze az is kell, hogy új szerelvények és új sínpályák legyenek
– emelte ki Pokorni Zoltán. Látható, hogy a fogaskerekű pályája rendkívül rossz állapotban van, egyre gyakoribbak a teljes pályazárral járó karbantartások a vonalon. A XII. kerület polgármestere elmondta azt is: a felújítási terveket még Tarlós István főpolgármester idejében készítették el, de a baj az, hogy ennek lejárt a határideje idén februárban. Úgy tudni, a 2017-ben indított projekt végleges építési engedélye mindössze öt évig hatályos. A BKK-nak egy kérelem benyújtásával lehetősége lett volna a meglévő engedélyt még annak lejárta előtt három évvel meghosszabbítani, de ezt a lehetőséget elmulasztották.
Erre időben felhívtuk Karácsony Gergely és a BKK figyelmét