A megszorító politikához illeszkedik a dugódíj

Tévút az emberek érdekével szemben politizálni – fejtette ki lapunk megkeresésére Pálfalvi Milán, a Nézőpont Intézet elemzője a baloldal dugódíjjal kapcsolatos terveiről. Mint mondta, a baloldal nem a választók, hanem Brüsszel és a multik érdekét helyezi előtérbe, önjelölt társadalmi mérnököt játszik, amikor sarccal igyekszik kiszorítani az autó­sokat a városból.

2022. 06. 30. 5:55
20200828 MN Budapest Nagykörút kerékpársáv autósok, motorosok Magyar Nemzet fotó:Mirkó István Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az autósok pénztárcáját vékonyítaná, ha dugódíjat vezetne be Karácsony Gergely főpolgármester, de valódi megoldást ez sem jelentene a közlekedési káosz­ra – mondta el lapunknak Pálfalvi Milán.

Az elemző emlékeztetett, hogy a baloldal az életminőség javítására hivatkozik, amikor a dugódíj bevezetését követeli a parlamentben, de valójában csupán az autósoktól szednének be súlyos pénzeket.

A dugódíj begyűrűző hatása nem állna meg az autósok körében, hanem megmutatkozna azon kívül is, leginkább az alacsony keresetűek és az aktív középosztály járna vele igazán rosszul – mutatott rá az elemző. 

Szerinte a baloldal önjelölt társadalmi mérnököt játszik, amikor sarccal igyekszik kiszorítani az autósokat a városból, ez azonban nem találkozik a magyar emberek akaratával.
Miután a baloldal több intézkedése is az autósokat bünteti, például a rakpart lezárása, a biciklisávok, a felújítások nem megfelelő szervezése, beleillik a sorba a dugódíj autóellenes gondolata is – magyarázta az elemző. 

Szerinte a baloldal rossz működésének és az ebből is fakadó népszerűtlenségének oka, hogy nem a választóikat, hanem inkább Brüsszel és a multik érdekét helyezi előtérbe.

– Ha pedig ez azzal jár, hogy az autósokat vagy bárkit meg kell sarcolni, akkor ezt zokszó nélkül meg is teszi – fogalmazott.
A városi utak használata nem kényelmi szempont, hanem az élet természetes velejárója – hívta fel a figyelmet az elemző, aki szerint a dugódíj azonfelül, hogy nem ad megfelelő választ a városvezetés által teremtett közlekedési káoszra, még az itt élők megsarcolását is eredményezné. 

A dugódíj egyedüli »haszna«, hogy a baloldali városvezetés pénzt szerezne az emberektől – tette hozzá.

Pálfalvi Milán megjegyezte, tévút az emberek érdekével szemben politizálni, elvégre a politika van az emberért és nem fordítva, ahogyan ezt a kormány döntéseinél is láthatjuk. A dugódíj bevezetésének gondolata a baloldal megszorító politikájába teljes mértékben illeszkedik. – Nincsenek az emberek érdekét szolgáló programjaik, ezért állhatnak elő ilyen elképzelésekkel, mint amilyen a dugódíj bevezetése is – zárta az elemző.

Borítókép: A rakpart lezárása, a biciklisávok felfestése, a felújítások nem megfelelő megszervezése eddig is nagy torlódásokat okozott (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.