Jól keresett Závecz Tibor cége a 2021-es kampányéven

A napokban válnak nyilvánossá az egyes gazdasági társaságok 2021-ről szóló beszámolói. Ezúttal a baloldali kampány „belsős” méréseinek egyik felelősének, Závecz Tibor vállalkozásának az eredményét mutatjuk be.

Forrás: Mediaworks–Hírcentrum2022. 06. 01. 10:53
Hann Endre; Závecz Tibor
Budapest, 2012. április 12. Hann Endre, a Medián (b) és Závecz Tibor, a Szonda Ipsos (j) közvélemény-kutató intézet vezetõje a Republikon Intézet által szervezett, Pártok félidõben címû konferencián, az A38 Hajón. MTI Fotó: Beliczay László Fotó: Beliczay László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jól keresett a kampányéven Závecz Tibor vállalkozása: 130 millióról 175 millió forintra emelkedő nettó árbevétel, körülbelül tízmillió forintról 21 millió forint közelébe növekedett éves adózott eredmény. A ZRI Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Kft., amelynek az ismert baloldali közvélemény-kutató az egyedüli tulajdonosa, már 2018-ban és 2019-ben is némileg harmincmillió forint feletti adózott nyereséget könyvelt el. 2020-ban kisebb visszaesés következett – ne feledjük, ebben az évben nem volt országos választási kampány –, 2021-re azonban a korábbiaknál is magasabb árbevételt ért el. Érdekesség, hogy a baloldali kutató vállalkozása hosszú évek óta egyetlen alkalmazottal működik, legalábbis az OPTEN céginformációs rendszer adatai alapján.

Ismeretes, hogy a Telex nemrég hosszú, komoly vitákat kiváltó írásban boncolgatta a baloldali kampányszervezés problémáit. Ebben azt is írták, hogy

a központi kampánystáb megrendelésére február végén Závecz Tibor közvélemény-kutató cége és a Republikon Intézet végzett méréseket a billegő körzetekben, amelyek eredményeit a pártok március 15. körül kapták meg.

A cikk alapján tehát Závecz 2022-ben is komoly megrendelésekre tehetett szert a baloldaltól, az egymást követő negyedik kétharmadot megelőző időszakban is.

Emlékezetes, hogy éppen a Telex publikált adatokat Závecz Tibor cégének a választást megelőző utolsó előtti héten készült kutatásából, amely mindössze kétszázalékos különbséget hirdetett a kormánypártok és a baloldali összefogás között.

Végül Záveczék hiába látták hárommilliósnál is nagyobbnak a baloldali összefogás táborát, ténylegesen kétmilliónál is kevesebben szavaztak csak rájuk.

Borítókép: Závecz Tibor 2012-ben (Fotó: MTI/Beliczay László)


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.