Jól keresett a kampányéven Závecz Tibor vállalkozása: 130 millióról 175 millió forintra emelkedő nettó árbevétel, körülbelül tízmillió forintról 21 millió forint közelébe növekedett éves adózott eredmény. A ZRI Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Kft., amelynek az ismert baloldali közvélemény-kutató az egyedüli tulajdonosa, már 2018-ban és 2019-ben is némileg harmincmillió forint feletti adózott nyereséget könyvelt el. 2020-ban kisebb visszaesés következett – ne feledjük, ebben az évben nem volt országos választási kampány –, 2021-re azonban a korábbiaknál is magasabb árbevételt ért el. Érdekesség, hogy a baloldali kutató vállalkozása hosszú évek óta egyetlen alkalmazottal működik, legalábbis az OPTEN céginformációs rendszer adatai alapján.
Ismeretes, hogy a Telex nemrég hosszú, komoly vitákat kiváltó írásban boncolgatta a baloldali kampányszervezés problémáit. Ebben azt is írták, hogy
a központi kampánystáb megrendelésére február végén Závecz Tibor közvélemény-kutató cége és a Republikon Intézet végzett méréseket a billegő körzetekben, amelyek eredményeit a pártok március 15. körül kapták meg.
A cikk alapján tehát Závecz 2022-ben is komoly megrendelésekre tehetett szert a baloldaltól, az egymást követő negyedik kétharmadot megelőző időszakban is.
Emlékezetes, hogy éppen a Telex publikált adatokat Závecz Tibor cégének a választást megelőző utolsó előtti héten készült kutatásából, amely mindössze kétszázalékos különbséget hirdetett a kormánypártok és a baloldali összefogás között.
Végül Záveczék hiába látták hárommilliósnál is nagyobbnak a baloldali összefogás táborát, ténylegesen kétmilliónál is kevesebben szavaztak csak rájuk.
Borítókép: Závecz Tibor 2012-ben (Fotó: MTI/Beliczay László)