Nagy változtatást jelentett be a NAV az ügyintézésben

Hasznos funkciókkal és átláthatóbb felülettel találkozhat ezentúl az, aki az interneten keresztül végezné el adóügyi teendőit. Mint a Mediaworks Hírcentruma a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól megtudta: a hatóság eddig használt oldala, az eBEV egy darabig működik még, ám fokozatosan átadja helyét az Ügyfélportál nevű új felületnek. Az ÜPO rövidítésű oldal a lehetőségek tárházát kínálja majd.

Forrás: Mediaworks Hírcentrum2022. 07. 20. 13:26
Budapest, 2022. április 18. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Észak Budapesti Adó-és Vámigazgatósága Központi Ügyfészolgálata cégtáblája az egykori AFIT (Autófenntartó Ipari Tröszt) 4-es számú Autójavítója, a Spirál szervíz helyén, a Zoboki-Demeter & Társaik Építésziroda tervei alapján emelt Spirál Irodaházon a fõváros XIII. kerületében, a Dózsa György 128-132. szám alatt. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megújult a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyintéző felülete, az eddigi eBEV-et felváltja az Ügyfélportál, röviden az ÜPO (ami ITT érhető el). Az új oldal eleinte párhuzamosan működik majd a régivel, így a felhasználók fokozatosan térhetnek át az új felület használatára.

Jó hír, hogy az ÜPO szinte minden operációs rendszeren és böngészőn elérhető, így a Windows, az Android, az iOS rendszereken, valamint az Edge, a Firefox, az Opera, a Chrome és a Safari böngészőkkel is működik. Mobileszközökön is használható, emellett teljes tartalma elérhető angolul is.

A Mediaworks Hírcentrumának a NAV részletesen is beszámolt az új oldal működéséről. Eszerint a bejelentkezés többlépcsős folyamat: az ügyintézés ügyfélkapus azonosítással indul, ezt követően nyílik meg a kezdőlap. Az oldal testre szabható, vagyis egyéni igények szerint beállítható, hogy a kezdőképernyő milyen formában jelenjen meg. A belépéskor elsőként a felhasználó adatai és az adószámlája nettó egyenlege jelenik meg.

Az új oldal hasznos funkcióihoz tartozik, hogy ha valakinek például túlfizetése van, egyetlen kattintással áttérhet az úgynevezett Online nyomtatványkitöltő alkalmazásba (ONYA), ahol kérheti az átvezetést vagy a kiutalást is. Ha az ügyfélnek tartozása van, akkor pedig a felület az Elektronikus fizetési és elszámolási rendszerbe (EFER) irányítja, ahol internetes bankkártyás vagy éppen házibankos átutalással rendezheti tartozását.

Az új felületen számos további információ érhető majd el, többek között bevallások, múltbeli adatok, jövőbeli kötelezettségek, igazolások, kimutatások, járulékfizetési és foglalkoztatási adatok kérhetők le gyorsan és egyszerűen. Így például az is könnyen ellenőrizhető, hogy a felhasználó be van-e jelentve, ahogy az is, hogy milyen adatokkal. A korábban beadott bevallások és dokumentumok nemcsak lekérdezhetők és letölthetők, hanem javíthatók és önellenőrizhetők is a rendszer segítségével.

A NAV kiemelte, hogy az adózó ügyintézését – képviseleti jogosultsággal – akár egy törvényes képviselő, mint például a cég tulajdonosa vagy meghatalmazott könyvelő is intézheti.

Borítókép: A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Észak Budapesti Adó- és Vámigazgatósága központi ügyfélszolgálata cégtáblája (Fotó: MTVA/Róka László)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.