Közleményük szerint a két utolsóként felújított állomás a metróvonal „különleges szerkezetű és jelentőségű” megállóhelyei.
Mindkét állomás rekonstrukciója 2022. május 14-én kezdődött, így egy év alatt kellett kívül-belül megújulniuk. A metróvonal felújítása idején végig az utasforgalom részleges fenntartását biztosították, hiszen ezen a két helyszínen fordultak a szerelvények − írták.
Mint olvasható, az állomások kitérőkörzete tette lehetővé, hogy fordítóállomásokként a metrófelújítás kulcsfontosságú szerepét alakítsák. A metróvezetők az állomásokat elhagyva megálltak, majd egy úgynevezett podeszten váltottak vezetőfülkét és már indultak is vissza. A középső szakasz mélyvezetésű állomásainak korszerűsítésekor az Újpest-központ és Lehel tér között, valamint a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között fordultak oda-vissza a szerelvények.
A BKV közölte,
mindkét állomás egyedi térszerkezetű, átmenet a mélyvezetésű és a kéreg alatti állomások között. Az aluljáróból egy galériaszintre érkezünk, ami a vágánytér fölött található, így tágas utastérben találja magát az utazó, ami szokatlan a 3-as metróvonal szűk, alacsony terei után
− írták.
Mint olvasható,
az újjáépült Nagyvárad tér légies, már-már műalkotásnak tekinthető utastere tartogat meglepetéseket. Meleg árnyalatok próbálják oldani a kórházak közelsége miatti helyhez kapcsolódó szorongó érzéseket, valamint képzőművészeti alkotások és egy attraktív lámpasor díszíti a nagyméretű utasforgalmi teret.
Az állomás bejáratánál „kényelmi” mozgólépcsők segítik a közlekedést és két lift biztosítja az akadálymentes lejutást a peronszintre. Az aluljáróból a felszín szintén két lifttel érhető el, az egyik lift a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, a másik az Üllői út városból kifelé vezető oldalára vezet.
A Lehel tér szerkezetileg is átalakult, a galériaszint átjárhatósága megszűnt, a terület a felújítás után a főszellőző rendszer részét képezi − közölte a BKV.
A közlemény szerint,
az utastérben végigfutó acéllemez burkolatok a földalatti világot idézik meg. A nyers, kissé rideg anyaghasználatot élénk színű felületfestések ellenpontozzák, így teremtve meleg, barátságos légkört az utastérben. A narancs, sárga és rózsaszín színek szétosztása a tájékozódást is segíti.
A második lépcső helyére két lift épült, amelyek a peron és az aluljárószint közötti akadálymentes kapcsolatot biztosítják. Az aluljáróból a felszínre jutást már korábban is egy rámpa segítette, a metrófelújítás keretében készülő lifttel könnyen elérhető majd fenti szint.