Perrel fenyegetőzik az RTL az életpárti plakátok miatt

Civilek szerint az RTL egyik műsorának plakátja abortuszpárti provokációként is értelmezhető, a csatorna most jogi lépésekkel fenyeget.

Munkatársunktól
2023. 05. 17. 13:26
csecsemő vizsgálat
1356789965 Fotó: shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Értetlenül állunk az előtt, hogy miért zavarja az RTL klubot, hogy a gyerekvállalás pozitív mellékhatását megjelenítjük. Miért akarja drasztikusan eltörölni a kisbabás plakátot? Miért ne használhatnánk szabadon egy köznevet nyilvános felületeken?

– reagált a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom az RTL Klub fenyegetésére, mely szerint amennyiben 72 órán belül nem távolítják el a kisbabás plakátokat, jogi lépéseket tesznek. A csatorna ugyanis úgy véli, a szervezet jogosulatlanul használja a Mellékhatás címet, és védjegyoltalomból fakadó jogaik megóvása érdekében megteszik a szükséges lépéseket.

Azt kérik, hogy mindenki ossza meg a betiltott plakátot. Forrás: Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom

A televíziós csatorna és a civil szervezet közötti vita az RTL+ egyik műsorának népszerűsítő plakátja miatt robbant ki, amelynek szlogenje: „Egy új életre rámehet mindenki másé”, miközben egy nő magzatpózban fekszik egy méhszerű díszletben. 

A kereskedelmi csatorna reklámját többen abortuszpárti provokációnak tartották, beleértve a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalmat is, lévén hogy a Mellékhatás című sorozat új évadának tartalmára a beharangozó rövid üzeneten kívül semmi nem utalt. (A történet egyébként egy béranyaságból eredő konfliktusról szól.)

A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom a Magyar Nemzetnek megküldött nyilatkozatában úgy fogalmazott: „Azért dolgozunk, hogy a családok által tervezett gyermekszám azonos lehessen a valóban meg is születő gyermekek számával, ezért készítettük el a Mellékhatás? – Egy új élet elképesztő boldogságot adhat! feliratú plakátot, amely a közösségi médiában és a Nyugati pályaudvarnál egy poszterhelyen is megjelent.” 

Skrabski Fruzsina, a szervezet elnöke az RTL+ félreérthető kampányának tisztázása érdekében együttműködést is ajánlott a tévétársaságnak, közösen ismertetve a részleteket és a motivációkat. Az RTL azonban nem kívánt élni ezzel a lehetőséggel, és úgy fogalmaztak, ugyan örömükre szolgál, hogy díjnyertes fikciós sorozatuk alapötlete társadalmi vitákra alkalmasnak bizonyult, együttműködni nem szeretnének. Az RTL Magyarország ugyanakkor felszólította a mozgalmat, hogy 72 órán belül távolítsák el a szóban forgó plakátot, elmondásuk szerint a jogosulatlan használatot tovább súlyosbítja a tévésorozat tematikájának és a mozgalom tevékenységének összecsengése. 

„Azt kérjük mindenkitől, hogy minél többen tegyék ki 72 órán belül a kisbabás plakátunk fotóját, hogy a tiltás ellenére minél több helyre eljuthasson a kisbabás üzenet”

– kérte a közleményében a mozgalom.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.