Nagy tételben jelentek meg a Lidl polcain németországi daráltsertéshús-termékek – hívták fel piaci források a Világgazdaság figyelmét. Ennek nyomán több Lidl-boltot is felkeresett a lap, és azt tapasztalta, hogy a német diszkont magyarországi üzleteiben valóban többségében a német eredetű sertéshús dominál.
Mennyi az árkülönbség gyakorlatban a magyar és német áru között?
Az 500 grammos, 30 százalékos zsírtartalmú, csomagolt daráltsertéshús-készítmény 949 forintba kerül, miközben az azonos, de magyar származású húskészítmény már 1049 forint.
A német áru árelőnye tehát 100 forint, mintegy tíz százalék.
A jelenlegi, borotvaéles árversenyben ez lényeges különbség, ezért nem is volt meglepő, hogy amikor a lap a Lidl boltjaiban járt, a német darált sertéshús már mindenütt fogyóban volt, pedig nagy mennyiséggel töltötték fel az árukészletet. Szemben a magyar termékkel, amelyből sorakoztak a dobozok. Csakhogy ezek jóval drágábbak, a Kométa 99 Zrt. által gyártott, magyar terméket például 1399 forintra árazták be. Ennek fényében figyelemre méltó különbség, hogy a németországi tartású állatot, németországi vágással feldolgozó, márkajelzés nélküli, 500 grammos, 20 százalékos zsírtartalmú termék
1099 forintba kerül.
A jelenség nem elszórt, a Lidl a teljes országos hálózatát felhasználva öntötte rá Magyarországra az olcsó német sertéshúst. A Világgazdaság forrása egyértelműen úgy értékelt, hogy a Lidl ezzel a magyar beszállítók ellen lépett fel, határozottan azt üzenve nekik, hogy „majd én megtanítalak benneteket, hogyan ajánljatok alacsonyabb árat”. A forrás szerint amit most látunk, az egy nagyon csúnya háború kezdete, amelynek már rövid távon hatása lehet a magyar sertéshúsárakra.