A dollármédia Karácsony védelmére kelt, és megfejtette, hogy mi miatt vannak a dugók

Sokkal több időt kell eltöltenie a dugókban azoknak, akik autóval próbálnak közlekedni Budapesten, a dollármédia viszont most azt bizonygatja, hogy ez nem a biciklisávok miatt van, hanem mert túl sok embernek van autója.

2023. 09. 12. 19:13
Fotó: Origo/Csudai Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Városkutatók szerint nem a biciklisávok, hanem a félmillióval több autó okozza a dugókat Budapesten és környékén” – ezzel a címmel közölt cikket a Telex. Az írásban beismerik, hogy kifejezetten azért szólaltattak meg szakembereket, hogy „a tanévkezdés után fideszes influenszerek egyszerre posztoltak a dugókról, amikért Karácsony Gergely főpolgármestert tették felelőssé.”

dugó
A dollármédia szerint egy biztos: nem a biciklisávok miatt van dugó. Fotó: Csudai Sándor /Origo

Az első szakértő a német tulajdonú Rtl.hu-nak nyilatkozott, ő arról beszélt, hogy 350 ezres autótöbblet alakult ki Budapesten és környékén, tehát 

egyszerűen túl sok embernek van autója, melyek nagyon nagy helyet foglalnak az utakon. 

A portálon azt írják: a budapestiek és a környéken élők autóvásárlási kedve 2010 után, a gazdasági válság elmúltával nőtt meg igazán, a mobilitási szakértő szerint pedig az autók számának növekedése nem is arányos a lakosságszám növekedésével. 

Egy másik szakértő kifejezetten a biciklisávokat kezdte el védeni, 

mint mondta, „a városban nem ezek miatt van dugó, hanem azért, mert túl sok autó van. Ha meg akarjuk oldani a dugók problémáját, elsősorban azon kell gondolkodni, hogyan korlátozzuk az autók számát és forgalmát”. 

Fidesz: Ez Karácsony Gergely elhibázott közlekedéspolitikájának az eredménye

– Tegnap a reggeli csúcsban 18 százalékkal, ma 16 százalékkal volt lassabb a haladás Budapest belvárosában, mint az ilyenkor megszokott. Nem volt eső, nem volt különös esemény, semmi egyéb nem befolyásolta a forgalom lebonyolódását. Ez Karácsony Gergely elhibázott, átgondolatlan közlekedéspolitikájának az eredménye – jelentette ki a fejleményekre reagálva Wintermantel Zsolt. 

A fővárosi Fidesz–KDNP frakció vezetője közösségi oldalán jelezte: tíz kilométert két és fél perccel több időbe került megtenni minden egyes gépjárműnek, ennyivel több ideig araszoltak és pöfékeltek, ami meg is látszik a légszennyezettségi adatokon. 

A fideszes politikus szerint a városlakók jogos igénye, hogy eljussanak úticéljukhoz, ehhez mindenki a saját, egyéni élethelyzetéhez képest hozza meg a döntését, hogy milyen módon. 

– Budapest elsődleges érdeke, hogy a közösségi közlekedési infrastruktúra fejlesztésével az egyéni autósokat ösztönözzük a közösségi közlekedés minél többször és minél nagyobb arányú használatára. Az így felszabaduló közterületeket lehet szépen fokozatosan, szakmai sztenderdek mentén megtervezve és széles társadalmi támogatottsággal átszervezni más közlekedési módok irányába. Ami most zajlik, veszélyezteti azt a közös célt, hogy valóban egy jól működő, tiszta levegőjű, közlekedhető Budapestet csináljunk! – emelte ki a frakcióvezető. 

Borítókép: Karácsony Gergely átadta a Lánchidat, de nem engedte vissza rá az autókat. Fotó: Csudai Sándor/Origó

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.