Nehéz napok várnak azokra, akik Győr irányából járnak Budapestre dolgozni vonattal. A fővonal felújítása rengeteg embert érint, viszont a munkálatokat nem lehetett tovább halogatni, annyira leromlott a pálya egy szakaszának állapota. Szárliget és Biatorbágy között gőzerővel kezdték meg a felújítást, első körben óránként egy vonatot engedve át a kétirányú pálya egyik oldalán.
Október 27-től azonban teljesen le kell zárni az érintett szakaszt, Tatabányától vonatpótló autóbuszokkal lehet csak eljutni majd Budapestre. Ezeknek a haladását segítené a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF), amely közösségi oldalán ma bejelentette, a Budapest–Győr vasútvonal felújítása miatt úgy döntöttek, hogy október 27. és november 17. között, az M1-es Biatorbágy és Tatabánya közötti szakaszán előre tervezett munkálatok nappal nem lesznek.
– Az M1-es autópályát érintő felújításokat átszerveztük, segítve ezzel is a vonatpótló autóbuszok közlekedését – tette hozzá közleményében az MKIF.
A MÁV egyébként úgy tervezi, hogy a teljes vágányzár fenntartására három hétig lesz szükség, december 18-ig pedig reményeik szerint teljesen helyre állhat majd a győri fővonal közlekedése, amelyen a vonatok újra 160 km/h-s sebességgel tudnak majd közlekedni (a most felújítás alatt álló pályaszakaszon korlátozni kellett a végsebességet 100 km/h-ra, ezzel is késéseket előidézve).
Borítókép: Év végére újra zavartalanul közlekedhetnek a nemzetközi vonatok a győri fővonalon (Fotó: Jászai Csaba/MTVA)