Minden idők legnagyobb hazai beruházása készül Szegeden

A környéken élők aggódnak, ugyanis az üzemet csupán egy fasor választja majd el a lakóparktól. A beruházás ugyanakkor tetemes bevételt és több munkahelyet is kínál Szegednek.

Forrás: Délmagyarország2023. 10. 30. 15:50
A néhány éves lakópark közvetlen szomszédságában épülhet meg a kínai gyár. Fotó: Gémes Sándor
Forrás: Délmagyar
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Május közepén jelent meg a Magyar Közlönyben, hogy a kormány a Modern Városok program lezárásának idején kijelölt Béketelepnél egy közel 200 hektáros ipari területet írja a Délmagyarország. Aztán szeptember végén ázsiai delegáció látogatott a helyszínre térképekkel, illetve az áramszolgáltató, a vízmű és a múzeum szakembereivel.

A napokban pedig megjelent a hír, miszerint a kínai BYD járműgyártó érkezhet a városba, ahol minden idők legnagyobb hazai beruházását valósíthatja meg. Szó esett elektromosautó- és elektromosbusz-gyártásról is, ám egyelőre egyiket sem erősítette meg az önkormányzat. Úgy fogalmaztak: amint a tárgyalások megfelelő szakaszban lesznek, tájékoztatják a közvéleményt.

Az ipari terület az M43-as és a sándorfalvi út sarkában található, és egy keskeny, fás töltés választja el a Liliom lakókerttől, ahol még most is tartanak az építkezések. A lap munkatársai megkérdezték a közeli lakóparkban élőket, akik a kertvárosi nyugalom reményében költöztek oda.

Mi is csak azt tudjuk, amit a sajtóban lehet olvasni. Az önkormányzati képviselőnk sem mond semmit, csak hogy nem akkumulátorgyár jön ide. Azt gondolom, a közelben bármilyen gyár borzasztó lenne, nemcsak az életminőségünkre és az egészségünkre lenne káros, de az ingatlanjaink értékét is csökkentené

mondta egy helyi férfi a lapnak. A megkérdezettek egytől egyig hasonlóan vélekedtek.

Ugyanakkor érdemes kiemelni, hogy a beruházás a szegediek szempontjából a munkahelyek számának óriási növekedését és tetemes bevételt jelentene.

A Népszava szerint vasút köti majd össze a gyárat a Szeged–Budapest vasútvonallal, amelyet összekötnek a készülő Belgrád–Budapest vasútvonallal. A termelés elindításakor hatszáz munkavállalót terveznek alkalmazni, a létszámot folyamatosan növelik majd, így érik el a háromezer foglalkoztatottat. A gyárba első körben Szegedről és környékéről szállítanák a munkaerőt, de ennél is nagyobb haszon keletkezhetne az iparűzési adóból, ami soha nem látott nagyságrendben emelkedhetne a jelenlegi 10-12 milliárd forinthoz képest.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Délmagyar/Gémes Sándor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.