Összesen huszonhét hallgatói csapat dolgozik a Zaccmentő pályázaton, az egyetemisták november közepéig gondolkodhatnak azokon a megoldásaikon, amely az értékes hulladék visszagyűjtésére szolgálnak. A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) és a Coca-Cola HBC Magyarország által indított kezdeményezésre nagy szükség van,
ugyanis Magyarországon a felnőtt lakosság 80 százaléka kávézik, ez azt jelenti, hogy az évi 18 ezer tonnás kávéfogyasztásból 14 ezer tonna kávézacc keletkezik.
Emellett a Coca-Cola a belföldi kávépiac egyik legnagyobb szereplőjeként több mint 2200 vevőpartnert lát el, ám közülük csaknem minden második a szemétbe dobja a kávézaccot, és csak 10 százalékuk szeretné komposztálni, de nekik sincs erre lehetőségük. A visszajelzések szerint a vendéglátásban és idegenforgalomban érdekelt vállalati partnerek többségét érdekelné a begyűjtési rendszer.
Pedig a kávézacc ásványi anyagokban gazdag anyag, mégis alig van jó megoldás az újrahasznosításra. Értékes alkotóelemeinek köszönhetően az élelmiszeripar, a gyógyszeripar, a mezőgazdaság, a csomagolóanyag- és üzemanyaggyártás is felhasználhatná.
Ehhez azonban meg kell oldani az elszállítását, a tárolást, az összetevők megőrzését. A Coca-Cola abban bízik, hogy működőképes megoldás születik a visszagyűjtésre, és ennek ismeretével továbbléphetnek az kávézacc újrahasznosításában.