– A Tanítsunk Magyarországért program célja, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás Magyarországon rendelkezzen legalább szakmával vagy továbbtanuljon – jelentette ki a program koordinációjáért felelős kormánybiztos Nyíregyházán. György László szerint ez azért nagyon fontos, mert vannak olyan települések az országban, amelyek távol esnek a munka- és a továbbtanulási lehetőségektől. Az ezekről a településekről származó gyerekek középfokon ötvennégy százalékban korai iskolaelhagyóvá válnak – tette hozzá. A politikus hangsúlyozta:
ma már huszonegy egyetem hallgatói vesznek részt a programban, hogy megmutassák a hatodik, hetedik és nyolcadik osztályos diákoknak a „településükön túli világ izgalmait”.
A gyerekek ezáltal kimozdulnak településeikről, inspirációt merítenek, hogy továbbtanuljanak, és képesek legyenek eligazodni a középfokú iskola és a nagyváros „útvesztőiben” – mondta a kormánybiztos.
György László közölte: öt évvel a Tanítsunk Magyarországért program bejelentése és négy évvel elindulása után már több mint ezer egyetemista mentorál több mint négyezer általános iskolást országszerte.
A cél, hogy elérjék a tízezres mentorálti számot, mert ha ez megtörténik, minden olyan gyereket elérnek az országban, akinek a program „hathatós segítséget” nyújthat.
A kormánybiztos az egyetem hallgatóinak tartott előadásában többek között arról beszélt, hogy a mentoroknak egyszerre kell motiválniuk és inspirálniuk a gyerekeket. Az egyetemistákat arra kérte, a Tanítsunk Magyarországért kurzus tapasztalatain „felvérteződve” menjenek el az általános iskolásokhoz, beszélgessenek velük és „nyissák meg őket”.
A program legnagyobb értéke, hogy a mentorok olyan gyerekeknek tudnak segíteni, akik számára az hasznos. A kezdeményezésben részt vevő hallgatók fejleszthetik a pedagógiai, szervezési, kommunikációs és vezetői képességeiket is, hiszen – mint mondta – akár hat általános iskolás gyermek életét kell összeegyeztetniük.