Ahogy korábban a Magyar Nemzet is megírta, a MÁV és leányvállalata, a MÁV FKG részéről több mint 1100 munkavállaló, szakértő vett részt a tervezési és kivitelezési folyamatokban, hogy a lehető legrövidebb idő alatt befejeződhessen a rekonstrukció a győri fővonalon. A három hónapra felosztott munkálatok során naponta átlagosan kétezer vágányméteres szakasz ágyazatrostálását és ezerötszáz vágányméter átépítését látták el.
A nyári eseményeket felidézve Lázár János építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán azt írta:
Amikor a nyáron kiderült, hogy felgyorsult az 1-es vasúti fővonal állapotromlása, három lehetőség állt előttünk. Kockáztatjuk az utasbiztonságot, de változatlanul közlekedünk tovább. Védjük az utasok biztonságát, ezért új és újabb lassújelekkel korlátozzuk a sebességet – végül akár 40 km/órára. Vagy leállítjuk a vasúti közlekedést és azonnal hozzáfogunk a felújításhoz. A kétkedőket és a huhogókat megcáfoltuk,három hónap alatt megcsináltuk.
Az Origó emlékeztet: rekordidő alatt készült el az 1-es számú vasútvonal rekonstrukciója, néhány napja újra teljes vonalon járnak a vonatok.