2010 óta van egy olyan kormány, amely nem megszorításban, hanem gazdaságélénkítésben és beruházásokban, munkalapú társadalomban gondolkodik – fogalmazott.
Az elmúlt időszak kézzelfogható eredménye az adók és járulékok csökkentése
– tette hozzá.

A Vállalkozók Országos Szövetsége (VOSZ) elnöke szerint a magyar gazdaság fejlődésének szűk keresztmetszete a munkaerő és az energia kérdése. A VOSZ a külföldi munkaerő helyett a belső tartalékok mozgósítását és a képzést támogatja. Az energiapolitikában a zöldítés és a függetlenedés elkerülhetetlen, ennek is az élére akarnak állni azzal a céllal, hogy Magyarországon versenyképes, zöld energiaközösségi rendszerek jöjjenek létre – fogalmazott.
Felidézte, Demján Sándor 24 éve indította el a vállalkozói díjat, amely azóta a vállalkozói szakma és a VOSZ rangos kitüntetésévé, a díjátadó kiemelkedő eseménnyé vált. A mostani rendezvénnyel szintet léptek – fogalmazott, arra utalva, hogy az Országgyűlés közel két hete egyhangú szavazással december első péntekét a magyar vállalkozók napjává nyilvánította.
A VOSZ alapítása óta, 35 éve képviseli és szolgálja a magyar vállalkozások ügyét, egy erős, hiteles, szakmai szervezetté vált, amelynél komoly tudás, tapasztalat és kapcsolati tőke halmozódott fel. Ezek olyan értékek, amelyek köteleznek, hogy használják azokat a VOSZ fejlesztésére és a vállalkozások támogatására – mondta.
Hozzátette,
Az eddigi erős alapokra építve, a VOSZ a jövőben is szeretne magasabb szervezettséggel, gyakorlatias megközelítésben partnere lenni a magyar vállalatoknak.
Megjegyezte, hogy a külső, változó környezet nehezen tervezhetővé teszi a vállalkozások működését ezért nehéz időkben az együttműködés és az összefogás minden lehetőségét ki kell használni. Ugyanakkor kiemelte a szakmai fiókhálózat szerepét, az online kapcsolattartás mellett a Széchényi Kártya irodahálózat 130 fiókból álló hálózatát.
Együttműködés az iparkamarával
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával (MKIK) való együttműködés kapcsán Eppel János kiemelte, hogy a Széchenyi Kártya egy valódi sikertörténet, egy valós problémára adott gyors válasz volt a vállalatok alultőkésítettségének kezelésére, és két évtized alatt az egyik legerősebb, legismertebb és legelfogadottabb márkává vált.