A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetése továbbra is kitart a korábban számtalanszor ismételt álláspontja mellett, amely szerint nem járatcsökkentésről, csupán átcsoportosításról van szó, amellyel több mint kétszázmillió forinttal csökkentik a kiadásaikat.
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatójának véleménye szerint a járatcsökkentés ellenére továbbra sem csökkent a közösségi közlekedés teljesítménye, ugyanis számos fejlesztést fognak végrehajtani a felszabaduló kapacitásoknak köszönhetően.
A menetrendek változtatását a vezérigazgató továbbra is azzal indokolta, hogy a koronavírus után a járatokra nem tértek vissza az utasok, az arányuk a vírus előtti szám 80-85 százalékára csökkent, azonban Walter Katalin szerint a mostani átcsoportosítással több mint kétmillió új utazást fognak elérni évente.
A járatritkítással kapcsolatban a mai napra háttérbeszélgetést hívott össze a fővárosi cég, amelyre viszont csak baráti újságírókat hívtak meg, de miután a titkos találkozó kitudódott, lapunk munkatársa is meglátogatta a Rumbach Sebestyén utcai BKK-székházat.
A háttérbeszélgetésre végül bejutottunk, ezen a BKK vezetése úgy érvelt, hogy a kihasználtság nem lehet több, mint hetven százalék, azonban a járatokat nem külön, hanem csoportonként vizsgálják, vagyis a külső kerületek esetében nem várható érdemi változtatás a járatritkítással kapcsolatban.
A járatritkítással elért többletkapacitást a tervek szerint BKK vezetése olyan helyekre fogja átcsoportosítani, ahol alacsonyabb a közösségi közlekedést használók részaránya.
A sajtó kérdésére reagálva a BKK vezérigazgatója közölte, hogy a járatritkítás bevezetését követő néhány hét elteltével fogják módosítani a jelenlegi menetrendeket, amennyiben szükség lesz rá. Szintén újságírói kérdésre reagálva Walter Katalin elmondta, civil egyeztetés történt számos csoporttal még a járatritkítás végrehajtása előtt, azonban a kerületi polgármesterekkel nem vették fel a kapcsolatot, velük utólag konzultáltak az ügyben.
A BKK vezetés emellett cáfolta Vitézy Dávid korábban tett kijelentéseit, és azt állították, hogy mind informálisan, mind pedig a civil szervezeteken keresztül hozzájuthatott a járatritkítással kapcsolatos adatokhoz.