Olcsóbb lesz a Budapest-bérlet

Miután Lázár János építési és közlekedési miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester megállapodott, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bejelentette, hogy március 1-jétől olcsóbb lesz a Budapest-bérlet.

2024. 01. 29. 21:47
Budapest, 2023. november 30. Balról az egyik MIXa típusú HÉV-szerelvény a H7-es vonal csepeli végállomásán, mellette egy NDK gyártmányú MXa motorvonat halad 2023. november 30-án. Már csak két MIXa HÉV motorvonat közlekedik a csepeli vonalon. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKK közösségi oldalán hétfőn este bejelentették, hogy nemcsak megmarad a Budapest-bérlet, de elvileg március elsejétől csökken az ára is. Hozzátették, hogy a bérlet továbbra is érvényes lesz a főváros egész területén a HÉV-eken, a „kék Volánbuszokon” és a MÁV kijelölt vonatain.

Erről Lázár János építési és közlekedési miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn állapodott meg. A megállapodás továbbá azt is tartalmazza, hogy a Pest vármegyére váltott havi bérletet, illetve a havi országbérletet márciustól a BKK-járatain is elfogadják.

A miniszter és a főpolgármester közös közleményében azt írták, mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján, illetve a Budapest-bérletből, a Pest vármegyei bérletből és az országbérletből származó bevételt, és az ahhoz kapcsolódó menetdíj-kiegészítést – az adott érvényességi terület sajátosságaihoz igazodóan – teljesítményarányosan osztják meg.

Az árcsökkenés összefüggésben van Lázár János minisztériuma és a fővárosi vezetés között létrejött mai megállapodással, hogy a Pest vármegye- és a Budapest-bérletet és a havi országbérletet egyaránt elfogadják Budapest területén közlekedő tömegközlekedési eszközök igénybevételekor.

Jelenleg a Budapest-bérlet 9500 forintba, a Pest vármegyebérlet pedig 9450 forintba kerül.

Karácsony Gergely közösségi oldalára feltöltött önmagát dicsőítő videójában ugyanakkor igyekszik úgy beállítani a mai megállapodást, mintha az csak a főváros érdeme lenne.

A balliberális főpolgármester a videójában kiemelte, hogy azért csökkentik a Budapest-bérlet árát, hogy az versenyképes tudjon maradni a Pest vármegyebérlettel:

„Naponta mintegy 300–400 ezer autó érkezik Budapestre az agglomerációból. Budapest nem tud és nem is akar együtt élni ezzel az átmenő forgalommal, azzal a zajjal és azzal a bűzzel, ami ezzel jár. Éppen ezért a városnak elemi érdeke az, hogy sokkal többen választhassák a közösségi közlekedést. És hogyha a fővárosi önkormányzatnak ezért áldoznia kell, például azzal, hogy lemond az állami normatíva egy részéről vagy éppen lemond a jegybevételének egy részéről, akkor igenis ezt az áldozatot meg kell hoznunk”

– fogalmazott videójában mártírt játszva Karácsony Gergely.

Borítókép: Balról az egyik MIXa típusú HÉV-szerelvény a H7-es vonal csepeli végállomásán, mellette egy NDK gyártmányú MXa motorvonat halad 2023. november 30-án. Már csak két MIXa HÉV-motorvonat közlekedik a csepeli vonalon (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.