Vitályos Eszter: Hazánk bekerülhet a világ leginnovatívabb országai közé

A Saint-Gobain Hungary Kft. vállalat csatlakozik a Tanítsunk Magyarországért programhoz, amelyen az általános iskolás diákokat egyetemistákkal kapcsolják össze. A Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára az esemény kapcsán elmondta, fontos a versenyképes szakképzés, ezért azt szeretnék, hogy 2030-ra minden általános iskolás gyermek szakmát szerezzen vagy tanuljon tovább valamelyik felsőoktatási intézményben.

Forrás: MTI2024. 02. 29. 15:39
VITÁLYOS Eszter
Balatonfüred, 2024. február 18. Vitályos Eszter, a Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára beszédet mond a magyar széppróza napja alkalmából rendezett ünnepségen Balatonfüreden, az Anna Grand Hotel dísztermében 2024. február 18-án. MTI/Katona Tibor Fotó: Katona Tibor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A kormány célja, hogy Magyarország 2030-ra Európa tíz és a világ 25 leginnovatívabb országa közé tartozzon, legyen egyeteme a világ top 100-as mezőnyében, és legalább három egyeteme tartozzon az Európai Unióban a száz legjobb közé – mondta csütörtökön Pilisvörösváron a Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára.

Vitályos Eszter a Saint-Gobain Hungary Kft.-nél tartott sajtótájékoztatón – amelyen bejelentették, hogy a vállalat csatlakozik a Tanítsunk Magyarországért programhoz – kiemelte, a tárca egyik alapvető célja, hogy a családban nevelkedő, a közoktatásban, majd a felsőoktatásban tanuló fiatalokból egy nap önálló, a szűkebb és tágabb közösség javát szolgáló felnőttek lehessenek.

Az államtitkár, aki a térség fideszes országgyűlési képviselője, azt mondta, 

azért is hiánypótló ez a program, mert az általános iskolás diákokat egyetemistákkal kapcsolják össze.

A diákok összekapcsolása a hagyományos tanár-diák viszonynál bizalmasabb kapcsolatot eredményezhet mentor és mentorált között – fűzte hozzá Vitályos Eszter.

Elmondta, a tehetségek felkarolásának három fázisa van: az első a tehetségkutatás, a második a tehetséggondozás, a harmadik pedig a tehetségmenedzsment. 

Az első a nevelők feladata, hogy felfedezzék a tehetségeket, a második a mentoroké, hogy hasznos tanácsokkal, jó meglátásokkal és jó példákkal segítsenek, a harmadik pedig a minisztérium feladata, hogy biztosítsa a program infrastrukturális feltételeit

 – tette hozzá az államtitkár.

Kitért arra, hogy a kormány fontosnak tartja a versenyképes szakképzést is, ezért azt szeretnék, hogy 2030-ra minden általános iskolás gyermek szakmát szerezzen vagy tanuljon tovább valamelyik felsőoktatási intézményben.

György László, a program koordinációjáért felelős kormánybiztos arról beszélt, hogy vannak olyan, munka- és továbbtanulási lehetőségektől távol lévő településeken élő gyermekek, akik 14 éves korukig, vagy amíg el nem végzik az általános iskolát, nem hagyják el a településüket, 

ezért középfokon 54 százalékban lemorzsolódnak.

Ezek a fiatalok megpróbáltatásként élik meg az új közösségekbe való beilleszkedést és a rendszeres utazást is. Egyetemisták segítik őket megismerni a településen kívüli világot – fűzte hozzá. 

A kormánybiztos úgy fogalmazott, hogy a programmal a munkaerőpiacra segítik a vidéki munkaerő-tartalékokat. Társadalmi szempontból az a cél, hogy minden gyermek képes legyen a benne rejlő tehetséget kibontakoztatni lakóhelyétől függetlenül – fűzte hozzá. 

György László hozzátette:a program részeként az elmúlt négy évben 21 egyetem, 100 általános iskola és 900 egyetemista mentor foglalkozik 4000 általános iskolással; az iskolások teljesítménye, szorgalma és magatartása is szignifikánsan javul.

Borítókép: Vitályos Eszter (Fotó: MTI/Katona Tibor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.