Egyértelmű szabályozást sürget a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) a mesterséges intelligencia (AI) felsőoktatásban történő felhasználására – közölte az MTI.
Az AI-t nem tiltani, hanem felhasználni kell a hatékony tanulásra.
– hangsúlyozta a HÖOK. Hozzátették: a fiatalok körében rohamosan terjed a mesterséges intelligencián alapuló eszközök használata, ezért egyre fontosabb, hogy a felsőoktatásban betöltött szerepük definiálva legyen.
A legcélravezetőbb megközelítés, ha a mesterséges intelligenciára „eszközként tekintünk”, amit be kell építeni az oktatási és tanulási folyamatokba – mutattak rá.
A HÖOK indítványozza, hogy a szakdolgozatokra vonatkozóan legyenek egyértelműen tisztázva a mesterséges intelligencia segítségével készített részek hivatkozásának szabályai az intézményi tanulmányi és vizsgaszabályzatokban. Valamint azt javasolják, hogy az intézmények indítsanak kurzust, amelyen megtanítják az adott tudományterület AI-lehetőségeinek használatát.
Ajánlást tettek arra is, hogy a felsőoktatási intézmények törekedjenek azon számonkérési formák előtérbe helyezésére, amelyek készségeket és a tudományterület megértését helyezik előnybe a lexikális tudással szemben, valamint azt szeretnék, hogy az oktatói munka hallgatói véleményezése térjen ki a mesterséges intelligencia oktatásba építésének hatékonyságára. A felsőoktatási intézmények biztosítsanak hozzáférést a képzésben használatos AI-eszközökhöz és szervezzenek továbbképzést az oktatóknak a mesterséges intelligencia oktatásban való felhasználásáról.