A III. kerület egyik legforgalmasabb sugárútjából egy sávot elvettek Karácsony Gergelyék, hogy ott közös busz- és biciklissávot hozzanak létre – írta a Metropol.
Kerékpárkáosz Óbudán
A kerület egyik legforgalmasabb sugárútjából, a háromsávos Vörösvári útból a főpolgármester a buszsávot valószínűleg
csak azért jelölhette ki, hogy csökkentse a főútvonal szűkítése miatt kitörő elégedetlenséget.
Karácsony Gergely hiába erőlteti, a fizikai realitásokat a liberális elképzelések sem tudják felülírni. A forgalom különböző résztvevőinek sajátos tulajdonságai vannak, amiket a forgalom tervezésekor illik figyelembe venni. A biciklik és a gépjárművek között például a méretbeli különbségeken kívül alapvető különbség, hogy más sebességgel közlekednek – hangsúlyozza a cikk.
Míg egy autó néhány másodperc alatt felgyorsul, és ötvennel halad lakott területen belül, addig egy biciklis maximum húsz-harminc kilométer per órával halad.
Ez a törvényszerűség igaz a buszokra is, így ha egy sávba tereljük a bicikliseket és a buszokat, könnyen belátható: a végeredmény az lesz, hogy az egész sávot elfoglaló széles buszok még annyira sem tudnak majd haladni a biciklisektől. Így már nyilvánvaló, hogy a buszsáv ebben az esetben csak alibi az autósüldözés keretében létrehozott főútszűkítésre, egy újabb biciklisáv érdekében – írták.
A környéken közlekedők elégedetlenek
Itt elég nagy forgalom bonyolódik a Vörösvári úton, és ezáltal, hogy biciklisáv lett és buszsáv, elvettek egy sávot az autósoktól. Tehát még nagyobb dugó lesz valószínű a Bécsi úton és a Vörösvári úton
– nyilatkozta a lapnak egy férfi, akit a helyszínen kérdeztek.