Összeültek az illetékesek, hogy megvitassák a legújabb, egyben pedig a leghosszabb magyarországi autópálya, az M9-es megvalósítását, ami még sosem volt ilyen közel – írja a Világgazdaság.
A mai napon folytattuk az egyeztetést az M9-esről
– számolt be Bányai Gábor a közösségi oldalán. A kormánypárti politikus Kiskunhalas és térsége országgyűlési képviselője, egyben kormánybiztos is, még 2022 májusában nevezték ki a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosává.
A képviselő tárgyalást folytatott az M9-es autópálya teherforgalmi határátkelőhelyig tartó déli lekötésének tervezőivel, az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival és Véh Lászlóval, Tompa polgármesterével. Beszéltek az útszakasz nyomvonaláról, valamint az új határátkelő és az államhatár metszéspontjáról is.
Véh László február végén közösségi oldalán tudatta, hogy Bányai Gáborral, az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival, valamint tervezőkkel vették végig az M9-es autóút tompai leágazásának lehetséges nyomvonalát és az új teherforgalmi terminál tervezett helyét.
Jelenleg a tanulmányterv elkészítése van folyamatban, amelyet idén augusztusra kell elkészítenie a tervezőcsapatnak
– közölte Véh László. A feladatok között említette a környezetvédelmi engedélyeztetési eljárás eredményes lefolytatását is jövő szeptemberig.
Amennyiben az M9-es teljes egészében megépül, nagyjából 300 kilométer hosszúságot érne el.
Ezzel ez az autópálya lenne a leghosszabb tranzitútvonal.
Célja a jelenlegi sugaras gyorsforgalmi úthálózat összekötése Magyarországon.