Megvan a közbeszerzés nyertese: ez a gyorsforgalmi út is hamarosan eléri a román határt

Híd, vasúti felüljárók, elkerülőutak épülhetnek majd.

2024. 06. 18. 16:54
Görbeháza, 2023. december 15.
A drónnal készült képen az M3 és az M35 autópálya görbeházi csomópontja a fejlesztése átadása napján, 2023. december 15-én. A 4,9 milliárd forint magyar forrásból megvalósított beruházás elkészülte után a két szomszédos nagyváros, Debrecen és Nyíregyháza immár mindkét irányból közvetlenül autópályán is elérhetõ.
MTI/Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két nagy cég az Utiber Kft. és a Roden Mérnöki Iroda Kft. társulása nyerte az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba és a méhkeréki erdélyi határ közötti útvonalának megtervezésére kiírt közbeszerzési eljárást, mintegy 43 kilométernyi utat fognak megtervezni – írja Facebook-oldalán a konzorciumvezető Utiber. Mindezt alátámasztja az online közbeszerzési tájékoztatóban közzétett, az ajánlatok elbírálásáról szóló dokumentum is, miszerint nettó 5,084 milliárd forint értékben fog dolgozni a két cég. Ennek során az 

M44-es projektjéről közzétett adatok szerint Békéscsaba és az országhatár között új nyomvonalon jön létre 43 km hosszú, négysávos gyorsforgalmi út.

A tervezők feladata a kiválasztott nyomvonal és a hatályos környezetvédelmi engedély alapján az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése; a tervezést követően kerülhet majd sor a kivitelező kiválasztására új közbeszerzési eljárásban.

Körös-híd, különszintű csomópontok, elkerülőutak épülhetnek majd

Az Építési és Közlekedési Minisztérium projektjében Méhkerék település térségében külön elkészül egy különszintű csomópont dokumentációja. Sarkad és Doboz között egy új mérnökségi telepet terveznek, illetve Békéscsaba és Sarkad mérnökségi telephelyeinek bővítésére is felkészülnek – írta meg a Magyarépítők.hu.

Mindemellett az alábbiak részei még a nagyszabású fejlesztésnek:

  • egy legalább 40 m támaszközű Kettős-Körös-híd Doboz térségében,
  • két települést elkerülő út,
  • összesen öt különszintű csomópont,
  • két vasúti felüljáró,
  • egy-egy egyszerű pihenő és tengelysúlymérő állomás.

A kiírás külön jelzi, hogy Sarkad ipari parkjának egy, a várost elkerülő úttal való bekapcsolása szükséges a gyorsforgalmi út nyomvonalába. Hangsúlyozzák még: 

a gyorsforgalmi út tervezetten Méhkerék település fölött, a 42153-as utat keresztezve a Natura 2000-es területeket és ökológiai folyosókat elkerülve érkezne meg a magyar–román határszakaszhoz. A határátkelő pedig Románia területén kerül kialakításra.

Az M44-es utat a másik irányba is folyamatosan építik, nemrégiben adtak át egy újabb szakaszt Szentkirály és Lakitelek között. A tervek szerint Kecskemét magasságában fog belecsatlakozni az M5-ös autópályába a gyorsforgalmi út. 

Borítókép: Illusztráció (Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.