A Netflix és a hasonló streamingszolgáltatók rövid idő alatt kiszorították a kábeltévét, a kényelmesebb alternatívát azonban hamarosan a régi rendszer legnagyobb problémája is megfertőzheti: a reklámok, amelyek még akkor is meg fognak jelenni, ha prémium árat fizetünk a csatornákért – írja a Világgazdaság.
Bár ez volt az első nagy streamingszolgáltató, mindössze néhány év alatt rengeteg vetélytársa jelent meg, amelyek felosztották egymás között a piacot. A Disney-től az Amazonon át egészen a YouTube-ig szinte minden médiaóriásnak van ilyen programja, ez pedig mindegyik esetében lelassította a növekedést.
A Netflix a lassuló bevételeket úgy akarja megkerülni, hogy bevezeti a reklámokat,
a Bloomberg értesülése szerint a teljes platformon.
Egészen az utóbbi időkig a hirdetések megnézése csak az ingyenes verziók felhasználóinak jelentett gondot, ám a jelek szerint a reklámok még a magasabb árú előfizetésekre is rá fognak kapaszkodni, hogy ezzel erősítsék a vállalat növekedését.
Ehhez azonban a szolgáltatónak olyan dolgot kell tennie, ami a jelenlegi piacon szinte lehetetlennek tűnik: tovább kell növelnie a népszerűségét és a felhasználói számát, hogy felkeltse a legnagyobb hirdetők figyelmét.
A Netflix ugyanis a reklámpiaci ranglétra legalján van
a versenytársaival szemben, amelyek patinás anyavállalatai sokkal kiterjedtebb kapcsolatrendszerrel és ezért megbízhatóbbnak tűnő felülettel rendelkeznek.
A lépés azonban visszafelé sülhet el: a felhasználók számára olyan magas lehet a hirdetésmentes előfizetések ára, hogy átpártolnak a vetélytársakhoz, vagy akár megismétlődhet a kábeltévé története, és az emberek visszatérnek a kalózkodáshoz. Legalábbis addig, amíg meg nem jelenik egy kényelmesebb alternatíva.