A MOHU számára kiemelten fontos, hogy az automaták környéke tiszta legyen, és azokat megfelelően üzemeltessék – hangsúlyozta az Infostartnak Ozoli Gábor. Mint mondta, éppen ezért minden egyes visszaváltott palack után üzemeltetési díjat fizetnek a boltoknak, ezért viszont ha valami gond van, akkor az üzlet munkatársainak kell szólni.
A szóvivő azt is elmondta, hogy eddig az esetek több mint 90 százalékában nagyon egyszerűen orvosolható fennakadások fordultak csak elő. „Azt látjuk, hogy a boltok még ismerkednek ezzel a rendszerrel. Például olyan hibák történtek, hogy nyitva maradt az automaták ajtaja, ha megteltek, nem ürítették ki, vagy egyszerűen elfelejtették áram alá helyezni a gépet” – közölte Ozoli Gábror.
Azt vállaltuk, hogy az automaták legalább 95 százalékban mindig működni fognak
– emlékeztetett a MOHU szóvivője. Hozzátette, hogy már most naponta átlagosan 3,5 millió visszaváltás van, és ez még tovább fog nőni.
Módosítások a MOHU-nál
Az automaták úgy működnek, hogy jelzik, ha megtelnek, és az ürítés a boltok munkatársainak a feladata. Az üzletek ugyanis anyagilag is érdekeltek a visszaváltásokban, érdekük, hogy az automaták mindig működjenek. A legtöbben ugyanis azt választják, hogy a visszaváltott palackok után kapott pénzt helyben levásárolják, ez pedig egyértelműen az üzlet forgalmának növekedését jelenti.