MOHU: Újra kell gondolni a palackokat visszaváltó rendszert

Július elsejétől működnek a MOHU Mol műanyag és egyéb italos palackokat visszaváltó automatái, sokszor azonban a vásárlók nem tudják leadni a palackokat, mert a berendezések megteltek vagy egyáltalán nem működnek. A MOHU szóvivője, Ozoli Gábor azt mondta az InfoRádióban, hogy a problémás esetek többségében nem ők hibáztak, de azt elismerték, hogy újra kell gondolniuk a logisztikát.

2024. 08. 03. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MOHU számára kiemelten fontos, hogy az automaták környéke tiszta legyen, és azokat megfelelően üzemeltessék – hangsúlyozta az Infostartnak Ozoli Gábor. Mint mondta, éppen ezért minden egyes visszaváltott palack után üzemeltetési díjat fizetnek a boltoknak, ezért viszont ha valami gond van, akkor az üzlet munkatársainak kell szólni.

A szóvivő azt is elmondta, hogy eddig az esetek több mint 90 százalékában nagyon egyszerűen orvosolható fennakadások fordultak csak elő. „Azt látjuk, hogy a boltok még ismerkednek ezzel a rendszerrel. Például olyan hibák történtek, hogy nyitva maradt az automaták ajtaja, ha megteltek, nem ürítették ki, vagy egyszerűen elfelejtették áram alá helyezni a gépet” – közölte Ozoli Gábror.

Azt vállaltuk, hogy az automaták legalább 95 százalékban mindig működni fognak

– emlékeztetett a MOHU szóvivője. Hozzátette, hogy már most naponta átlagosan 3,5 millió visszaváltás van, és ez még tovább fog nőni.

 

Módosítások a MOHU-nál

Az automaták úgy működnek, hogy jelzik, ha megtelnek, és az ürítés a boltok munkatársainak a feladata. Az üzletek ugyanis anyagilag is érdekeltek a visszaváltásokban, érdekük, hogy az automaták mindig működjenek. A legtöbben ugyanis azt választják, hogy a visszaváltott palackok után kapott pénzt helyben levásárolják, ez pedig egyértelműen az üzlet forgalmának növekedését jelenti. 

„A vásárlók is azokat a helyeket keresik, ahol van visszaváltási lehetőség” – hangsúlyozta a MOHU munkatársa. Ugyanakkor Ozoli Gábor arról is beszélt, hogy

az első tapasztalatok alapján módosítani kell a visszaváltási rendszer logisztikáját.

Kiderült, hogy vannak olyan üzletek, ahol az előzetes becsléseknél sokkal több a visszaváltás. 

Ehhez alkalmazkodnia kell a MOHU logisztikájának, vagyis biztosan lesz olyan bolt, ahova újabb automatákat helyezünk ki

 – mondta. Arra a kérdésre azonban, hogy az üzemeltetési díj emelésével még érdekeltebbé tehetnék-e a boltokat, a szóvivő kitérő választ adott. Szerinte egyelőre elegendő ösztönzés az, hogy a visszaváltásnál a vevők többsége a levásárlást választja, és ezzel nő az üzlet forgalma.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Hegedüs Róbert)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.