A BKK tervei szerint, a fonódó villamoshálózat kiépítéséhez kapcsolódóan a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között 2,2 kilométernyi villamospálya épül, ami összefogja a széttagolt pesti hálózatot. A villamosvonal építésével együtt elbontják a Nyugati téri felüljárót, megújítják az érintett köztereket és javítják a kerékpáros infrastruktúrát.
A kiírás szerinti a befejezési határidő 2027. december 31., amely akkor sem tarthat tovább, ha a Nyugati aluljáró teljes körű felújítására és a Szabadság híd megerősítésének tervezésére, valamint a szükséges engedélyek megszerzésére is sor kerül.
A fővárosi önkormányzat által elbontásra ítélt felüljáró azonban csak egy a sok közül, ugyanis Budapest-szerte számos, nagyjából a Nyugati térivel azonos korú és állapotú műtárgy van, amelyre sokkal kevesebb figyelmet fordít a baloldali városvezetés.