Ekkora az esélye, hogy meghaljon egy repülőgép-balesetben

Lényegesen csökkent az esélye annak, hogy egy utas életét veszítse egy repülőgép-szerencsétlenségben, derült ki egy tanulmányból. Azonban a balesetek aránya attól függ, hogy az emberek melyik országból és melyikbe repülnek: a kutatók ezért a világszerte rögzített repülésbiztonsági adatok alapján három kockázati csoportba osztották az országokat, amelyből az utolsóhoz tartozóknál a legveszélyesebb a repülés.

Forrás: Euronews2024. 09. 04. 12:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A repülőutak ma biztonságosabbak, mint bármikor korábban: egy a 13,7 millióhoz az esélye annak, hogy egy utas bárhol a világon életét veszíti egy repülőgép-szerencsétlenségben – adta hírül az Euronews.

Az amerikai Massachusetts Institute of Technology (MIT) kutatói a 2018 és 2022 között légi úton utazók és a légi balesetekben regisztrált halálesetek számáról szóló globális adatokat elemezték és megállapították: 

a repülőgép-balesetekben életüket vesztő emberek száma átlagosan hét százalékkal csökkent évről évre.

Ezek az eredmények a „folyamatos javulás” mintáját követik, amely 1968-ban kezdődött, amikor a halálos áldozatok száma évente átlagosan 7,5 százalékkal csökkent, még úgy is, hogy a felszállások száma folyamatosan nőtt.

Illusztráció (Fotó: Pexels)

A tanulmány apropóját az adta, amikor az amerikai Boeing repülőgépgyártó vállalat egy sor műszaki problémával nézett szembe, amelyek miatt a vállalat kénytelen volt leállítani a 777-9-es típus tesztrepüléseit. Emlékezetes eset volt, amikor első futómű nélkül szállt le egy Boeing 767-es Isztambulba, miután az alaktrész nem működött. A repülőgép orral a kifutópályának csapódott.

Ugyanakkor a halálos légi balesetek aránya 36 százalékkal magasabb egyes országokban, derítette ki a tanulmány.

A balesetek aránya attól függ, hogy az emberek melyik országból és melyikbe repülnek, a kutatók a világszerte rögzített repülésbiztonsági adatok alapján három – alacsony, közepes és magas – kockázati csoportba osztották az országokat.

Illusztráció (Fotó: Pexels)

A legalacsonyabb kockázatot az 1-es szintű csoport jelenti, amelybe az Európai Unió, Ausztrália, Kanada, Kína, Izrael, Japán, Kanada, Montenegró, Új-Zéland, Norvégia, Svájc, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok tartozik. 

A 2. szintű (közepes kockázatú) csoportba tartozó országok közé tartozik Bahrein, Bosznia, Brazília, Brunei, Chile, Hongkong, India, Jordánia, Katar, Kuvait, Kuvait, Malajzia, Mexikó, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Dél-Afrika, Dél-Korea, Tajvan, Thaiföld, Törökország, Dél-Afrika, Tajvan, Thaiföld, Törökország és az Egyesült Arab Emírségek. 

A világ többi része a 3. szintre, a magas kockázatú csoportba sorolható.

Az első két szint esetében a halálozás kockázata egy nyolcvanmillió utasra vetítve, derül ki a tanulmányból. Ezekben az országokban él a világ nyolcmilliárd lakosának több mint fele. 

Ilyen arány mellett egy átlagos utas 220 000 éven keresztül minden nap véletlenszerűen választhatna egy járatot, mielőtt halálos baleset áldozatává válna

 – áll a jelentésben. A tanulmány megállapította, hogy a halálozás kockázata mintegy 36 százalékkal magasabb a 3-as szintű országok esetében, de a halálesetek száma ott is csökken.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.