Meghibásodás történt a 2-es metróban

A VEKE közlése szerint elromlott a vonal biztosítóberendezése, a BKV cáfolta a szervezet információit.

Forrás: Facebook2024. 09. 28. 17:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elszállt a méregdrága Siemens gyártmányú biztosítóberendezés, sőt az Örs vezér terétől a Blaha Lujza térig még az ún. redundáns (tartalék második) rendszer is leállt a 2-es metró vonalán – írta közösségi oldalán a VEKE.

A bejegyzésben azt írták, ez az oka annak, hogy ma többen is tapasztalhatták, hogy a 2-es metró különösen lassan halad. A meghibásodások miatt ún. állomástávolságú közlekedésre álltak át és kézi vezetéssel, rádiós irányítással, lépésben haladnak a vonatok az Örs vezér tere és a Deák tér között. A Deák tér és a Déli pályaudvar között működik a rendszer. A kézi vezetést segítendő a BKV berendelt minden elérhető menetirányítót – írták.

Ha nem sikerül hétfő hajnalig a problémát megoldani, akkor gáz lesz, mert az állomástávolságú közlekedést hétköznapokon nem lehet megvalósítani, csak hétvégén fér bele, mert csak kb. fele kapacitást lehet így közlekedtetni

– állította bejegyzésében a BKV.

A VEKE bejegyzése szerint közlekedni ettől még lehet, csak korlátozásokkal. „A szolgáltatás alacsonyabb szintű, pont azért, mert a biztonság az első. De ettől még ez egy létező, engedélyezett (sőt kötelező!) és begyakorolt üzemmód, ami éppen azért létezik, mert mindig előfordulhatnak hibák” – zárták a bejegyzést.

Válaszolt a BKV, cáfolták a VEKE állításait

A közlekedésszervező cég lapunknak eljuttatott közleményében kiemelte, a VEKE állításával ellentétben a biztosítóberendezés nem „szállt el”, hiba nélkül működik és működött szombaton is.

A 2-es metró Siemens gyártmányú vonatbefolyásoló rendszerének hibáját szombat éjszaka javítottuk. Korábban egy kommunikációs hiba lépett fel az egyes rendszerelemek között, amelynek javítását üzemszünetben tudtuk elvégezni. A hibajavításban a Siemens munkatársai is segítséget nyújtottak, hiszen a gyártóval a szakmai együttműködésünk megfelelő.

– írta a BKV, majd hozzátették, az utasforgalom-lebonyolításnak biztonsági kockázata a hiba mellett sem volt, azonban késések előfordulhattak. Az alkalmazott üzemmód minden biztonsági, szabályozottsági előírásnak, szempontnak teljes mértékben megfelelt, és természetesen nem lépésben közlekedtette a vonatokat.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Facebook/VEKE)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.