Zsigó Róbert a szegedi székesegyházban rendezett GFE-tanévnyitón azt mondta, a 2024/25-ös tanévben 120 ezer felett volt a felsőoktatásba jelentkezők száma, közülük több mint 90 ezren nyertek felvételt az általuk megjelölt intézmények valamelyikébe. A gazdasági, pedagógiai és egészségügyi szakokra jelentkeztek a legtöbben – tette hozzá.
A politikus kifejtette, egy vidéki felsőoktatási intézmény esetében fontos, hogy a hallgatók számára már a képzés során megmutassa, milyen lehetőségeik lesznek a megszerzett tudás birtokában.
Ahhoz, hogy a hallgatók számára alternatívát teremtsen az intézmény, elengedhetetlen hogy felvegye a kapcsolatot a térség gazdasági, társadalmi szereplőivel. Ezzel biztosíthatják a hallgatók pályájának gördülékeny indulását és a térség gazdasági fejlődését, nem mellesleg kultúrájának megerősödését.
Egy egyházi intézménynek nemcsak felelőssége és feladata, hanem küldetése is van
– hangsúlyozta az államtitkár, aki Szent II. János Pál pápa szavait idézte: a katolikus egyetem olyan, nagyobbrészt „világi” tudományokkal foglalkozó intézmény, amely intézményes kötelezettséget vállal arra, hogy teljes oktatói, kutatói és nevelői tevékenységét a katolikus hit szellemében végzi. Ez a GFE-n nemcsak az egyetemi karokra, hanem a szakképzésre és a köznevelési intézményre is igaz.
A világi képzésekbe beépülő egyházi gondolatok és az oktatók által átadott krisztusi értékek azok, amelyek által több a Gál Ferenc Egyetem – mondta Zsigó Róbert, aki a diákokhoz szólva rámutatott, büszkék lehetnek arra, hogy egy olyan biztos hittel és értékkel bíró egyetem polgárai, amely még az üldöztetés nehéz éveiben is kiállt a hallgatók és a kereszténység mellett.
Kiss-Rigó László szeged-csanádi püspök a tanévnyitó misén úgy fogalmazott, szorgalom, áldozat, erőfeszítés nélkül nincs eredmény az életben és a vizsgákon sem.
Az új tanév jelmondatát Pál apostol galatáknak írt leveléből választották.
Ne fáradjunk beletenni a jót, mert ha kitartunk, annak idején aratni is fogunk
Az egyetem nagykancellári posztját is betöltő püspök hangsúlyozta, jót tenni ebben a közösségben a magas szintű oktatást és a szorgalommal, erőfeszítéssel végzett tanulást jelenti. Lehet és kell fáradnia az egyetemi közösség minden tagjának, elfáradni lehet, belefáradni azonban nem szabad – mondta.