Azonnal rendet tett az MNB az Apple újabb utalási zavarai után

Az Apple alkalmazásboltjának zavara miatt duplán számoltak volna el tranzakciókat.

Forrás: MTI2024. 10. 07. 18:15
Alanya,,Turkey,-,March,12,,2024:,Man,Hand,Holding,Iphone
2460616757 Fotó: DenPhotos
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bankok, a Magyar Bankszövetség és az MNB gyors erőfeszítései nyomán sikerült megnyugtató módon elszámolni az ügyfeleknek duplán jelzett – ám a valóságban le nem vont – tranzakciókat, amely az Apple alkalmazásboltjának zavara miatt állt elő. 

A cég magyarországi ügyfeleit nem érte kár, ha valaki mégis eltérést talál a bankszámláján, célszerű azt jeleznie a bankjának – hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB). 

A Magyar Bankszövetség megerősítette: szektorszinten megtörtént az Apple alkalmazásbolt hibás előfizetési tételeinek korrekciója, és egyedi ügyfélbejelentések sem voltak szükségesek a rendezéshez.

Szeptember 30-án az Apple alkalmazásboltja ismételten zárolt (befoglalt) olyan tételeket az ügyfelek bankszámláin, amelyek kapcsán az ügyfelek eredetileg korábban kezdeményeztek – különböző előfizetésekhez kapcsolódó – tranzakciókat, ám azok terheit ténylegesen még nem vonták le. A korábban beragadt, illetve a megismételt foglalásokról számos ügyfél külön-külön értesítést kapott bankjától. Így azt hihették, hogy egyetlen tranzakció alapján duplán vontak le tőlük összegeket, pedig valójában egyáltalán nem történt pénzügyi teljesítés – ismertette az MNB.

Hozzátették, hogy az Apple Store szeptember 30-i éjszakai technikai hibája miatt keletkezett probléma több százezer hazai banki tranzakciót érintett, ám a magyar bankok – az MNB-vel szoros együttműködésben – az Apple nyári technológiai hibája során szerzett tapasztalatokat is beépítve gyorsan tudtak fellépni és intézkedni arról, hogy a tényleges terhelés csak egyszer történjen meg a számlákon.

A jegybank tájékoztatása szerint az Apple-tól kapott digitális adatok alapján a hazai hitelintézetek október 3-ig elszámolták és rendezték az ügyfelek megbízásait. 

Ennek köszönhetően minden magyarországi ügyféltől ténylegesen csak egyszer vonták le a kezdeményezett tranzakciók költségeit. 

Az érintett ügyfelek számlatörténetükben digitálisan (mobil- vagy internetbankjukban), illetve telefonon vagy személyesen tudják ezt ellenőrizni. Ha esetleg mégis eltérést tapasztalnának, azt célszerű jelezni bankjukban.

Az Apple hibája Magyarország mellett még húsz állam ügyfeleit érintette.

A Magyar Bankszövetség hétfőn azt közölte: az Apple technikai hibája a magyar bankok ügyfeleit több mint 440 ezer téves tranzakcióval érintette. A bankszektor anélkül, hogy az érintett ügyfelektől egyedi panaszbejelentést kért volna, azonnal nagy erőket mozgósított – szoros együttműködésben a Magyar Nemzeti Bank és a kártyatársaságok szakértőivel –, hogy ügyfeleiktől kizárólag csak az Apple alkalmazásbolttal fennálló szerződésük szerinti, jogos havi előfizetési tételeket vonják le – írták.

A bankszövetség bízik benne, hogy a területileg illetékes és nemzetközi hatóságok, szervek a júniusi és a mostani hibásan kezdeményezett tranzakciókhoz kapcsolódóan hatékonyan elő fogják segíteni a szolgáltatói szakmai tanulságok levonását, hasonló jövőbeni esetek megelőzését – írta közleményében a Magyar Bankszövetség.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.