A bankok, a Magyar Bankszövetség és az MNB gyors erőfeszítései nyomán sikerült megnyugtató módon elszámolni az ügyfeleknek duplán jelzett – ám a valóságban le nem vont – tranzakciókat, amely az Apple alkalmazásboltjának zavara miatt állt elő.
A cég magyarországi ügyfeleit nem érte kár, ha valaki mégis eltérést talál a bankszámláján, célszerű azt jeleznie a bankjának – hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A Magyar Bankszövetség megerősítette: szektorszinten megtörtént az Apple alkalmazásbolt hibás előfizetési tételeinek korrekciója, és egyedi ügyfélbejelentések sem voltak szükségesek a rendezéshez.
Szeptember 30-án az Apple alkalmazásboltja ismételten zárolt (befoglalt) olyan tételeket az ügyfelek bankszámláin, amelyek kapcsán az ügyfelek eredetileg korábban kezdeményeztek – különböző előfizetésekhez kapcsolódó – tranzakciókat, ám azok terheit ténylegesen még nem vonták le. A korábban beragadt, illetve a megismételt foglalásokról számos ügyfél külön-külön értesítést kapott bankjától. Így azt hihették, hogy egyetlen tranzakció alapján duplán vontak le tőlük összegeket, pedig valójában egyáltalán nem történt pénzügyi teljesítés – ismertette az MNB.