Nem csak itt valósulhatott meg kettős mérce a felhasználók prezentációját tekintve, az Instagramot vezető Adam Mosseri egy kérdezz-felelek során elmondta, hogy a szolgáltatás rosszabb minőségben jeleníti meg az alacsony nézettségű videókat. Állítása szerint nem látványos a különbség a jó és a rossz minőségű verziók között, ami potenciálisan igaz lehet, tekintve hogy eddig látszólag fel sem tűnt senkinek a turpisság – számol be az Origo.
Mosseri szerint a rosszabb minőségű videók szolgáltatásával jelentős mennyiségű számítási és adattovábbítás kapacitást képes megspórolni az Instagram, azaz teljesen költséghatékonysági oka van a helyzetnek.
Mint írták: a magyarázata nem nyerte el mindenki tetszését, hiszen ezek szerint a népszerű felhasználók mozgóképei jelennek meg a legjobb műszaki minőségben, míg a kis nézettségű társaik videói
a vártnál rosszabbul néznek ki, ami unfairnek tűnik.
Mosseri erre reagálva azzal védekezett, hogy egyrészt ténylegesen nem számottevő a képminőségbeli különbség a jó és rossz minőségű változatok között, nem néznek ki sokkal rosszul az utóbbiak, másrészt pedig a nézők a feltöltött videók tartalmára kíváncsiak, nem a technikai minőségükön lovagolnak.